• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402110906402
  • خبرنگار : 50455

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضور فعال در انتخابات شاخصه ارتقای کارآمدی نظام اسلامی است

حضور فعال در انتخابات شاخصه ارتقای کارآمدی نظام اسلامی است

ایسنا/قم عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتقاء شاخصه‌های کارآمدی نظام اسلامی باعث امیدآفرینی می‌شود، عنوان کرد: یکی از راه‌های ارتقای شاخصه‌های کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم، حضور فعال و اثرگذار در انتخابات است.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخابات یک امر عمومی است و امور عمومی جنبه ملی دارد، همانطور که فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و امنیت عمومی، دفاع ملی، اقتدار و عزت ملی تاثیرات اش برای همه ملت است.

وی با بیان اینکه انتخابات در حوزه امور سیاسی یک امر همگانی است، افزود: میزان مشارکت ملت در انتخابات تأثیر مستقیمی در روند سیاسی و حوزه‌های عمومی زندگی مردم دارد؛ اگر مردم فعالانه در میدان انتخابات شرکت کنند و نقش آفرین باشند و بر اساس شاخصه‌های انتخاب صحیح با نگاه انقلابی، ایمانی و با نگاه تولید ظرفیت برای اعتلای کشور وارد انتخابات شوند قطعا در بهبود شرایط عمومی تأثیرگذار است.

کعبی ادامه داد: اگر مردم نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند و سستی کنند یک دسته‌های خاصی بر سرنوشت کشور مسلط می‌شوند، لذا اگر مردم برای امور عمومی خودشان اهمیت قائل هستند باید در انتخابات شرکت کنند؛ این باید یک باید حق شهروندی است، یک باید اجباری نیست، بایدی برای بهره‌مندی از حق شهروندی در جهت مشارکت در بهبود اوضاع عمومی و حل مشکلات ملت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: مشارکت در امر انتخابات و حضور در میدان یک تکلیف شرعی و لبیک گویی به فرمان امام و شهدا در جهت مسیر اعتلای کشور و ایران قوی و مشارکت در یک میدان بزرگ ملی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انتخابات فصل عزم و اراده ملی برای رقم زدن حماسه‌ای دیگر است؛ بنابراین هیچکس نباید در خانه‌ها بماند و از باب "وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ" باید همدیگر را به شرکت در انتخابات سفارش کنیم؛ این وظیفه مهم سنگین حوزویان و نخبگان دانشگاهی است که در این زمینه با جهاد تبیین اقشار گوناگون مردم را به شرکت در انتخابات قانع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتقاء شاخصه‌های کارآمدی نظام اسلامی باعث امیدآفرینی می‌شود، عنوان کرد: یکی از راه‌های ارتقای شاخصه‌های کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم حضور فعال و اثرگذار در انتخابات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha