• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402110906434
  • خبرنگار : 30189

در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلام مطرح شد؛

از آغاز برنامه چله قرآنی انقلاب اسلامی تا برگزاری مسابقات قرآن کریم

از آغاز برنامه چله قرآنی انقلاب اسلامی تا برگزاری مسابقات قرآن کریم

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی یک نشست خبری برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را شتریح کرد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری تشریح برنامه‌های نشست خبری کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه(نهم بهمن‌ماه) با حضور حجت الاسلام حجت الاسلام علی تقی زاده -رئیس سازمان دارالقرآن الکریم- به عنوان رئیس این کمیته در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، با اشاره به برنامه‌های ملی کارگروه قرآنی اظهار کرد: برنامه اول ما چله قرآنی انقلاب اسلامی است که از سالگرد شهادت شهید سلیمانی آغاز و تا ایام الله دهه فجر ادامه خواهد داشت، براساس این برنامه محافل انس با قرآن با عنوان سرباز قرآن با محوریت سازمان قرآن و عترت بسیج در حسینیه بیت الزهرا(س) کرمان در روز جمعه ۱۵ دی و همزمان در سراسر کشور در مراکز استانها و برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه دیگر ما تجدید میثاق با ‌آرمان‌های حضرت امام (ره) است که این برنامه در روز یکشنبه (هشتم بهمن‌ماه) با حضور جامعه قرآنی به همراه محفل انس با قرآن کریم و قرائت میثاق‌نامه جامعه قرآنی و آغاز حرکت ششمین کاروان قرآنی انقلاب برگزار شد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب خبر داد و افزود: همزمان با تقارن دهه فجر کاروان قرآنی انقلاب برنامه‌های خود را برای ششمین سال متوالی برگزار خواهد کرد که بخشی از این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه‌های استانی پخش خواهد شد. این محافل و ویژه برنامه‌های قرآنی با مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) و همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در غرب و شمال غرب کشور در استان‌های کردستان (شهرستان‌های سنندج مریوان، قروه، سقز و بانه) و آذربایجان غربی (اختتامیه برنامه های کاروان همزمان با مبعث رسول اکرم در شهر ارومیه) انجام می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام تقی‌زاده، برای اولین بار در عزیمت کاروان قرآنی انقلاب محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان با تلاوت و اجرای تخصصی بانوان در شهرهای سنندج و ارومیه برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری کرسی‌های تلاوت تدبری قرآن کریم در محافل انس با قرآن کریم کاروان نیز صورت خواهد گرفت. ضمنا با هماهنگی‌های به عمل آمده کارگاه‌های تخصصی قرائت، حفظ، تجوید، صوت، لحن و سبک زندگی اسلامی قرآنی ویژه علاقمندان در استان‌های مذکور برگزار خواهد شد.

وی افزود: آماده‌سازی مجموعه نمایشگاهی عکس با موضوع «قرآن، امام، امت و انقلاب اسلامی» از دیگر برنامه‌های این کمیته خواهد بود، این نمایشگاه شامل ۴۲  تابلو است که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده و در هر پوستر یک رویداد مهم در ۴ دهه اخیر محور بوده و مستند قرآنی آن به همراه توضیح مختصری از آن رویداد ذکر شده است. همچنین محتوای هر تابلو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: اعزام قاریان و گروه­های تواشیح به برنامه‌های دهه مبارک فجر، اعزام قاریان بین‌المللی قرآن کریم و گروه‌های تواشیح برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم‌های پیش‌بینی شده در روزهای ۱۲ و ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده باین کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهم و ویژه این کمیته است، مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان در سراسر کشور در ایام الله دهه فجر به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. همچنین هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور با حضور گروه‌های برگزیده کشوری بندرعباس برگزار می شود. ضمنا مسابقات قرآن نیروهای مسلح به میزبانی سپاه از ۱۵ الی ۱۸ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. آخرین برنامه نیز برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآنی بسیج در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارسال بخشنامه راه اندازی کمیته قرآن ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به تمامی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها و تشکیل کمیته قرآنی در استان‌ها و برگزاری جلسات با اعضاء کارگروه متشکل از نهادها و سازمان قرآنی در استان و برنامه‌ریزی جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر برنامه‌های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از هم برنامه‌ها بوده است.

برنامه‌های استانی کارگروه قرآنی به شرح ذیل است:

برگزاری بیش از ۱۰۰۰۰ هزار محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور

برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس سراسر کشور

جشنواره های قرآنی کودک و نوجوان

برگزاری مسابقات قرآنی

فضا سازی و نصب پرچم ایران توسط موسسات و تشکل های قرآنی و همچنین نهادهای قرآنی بنا بر تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

فراخوان مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر

غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا

برگزاری پویش‌های ختم قرآن کریم به نیت هدیه به ارواح پاک و مطهر شهدا و امام راحل (ره)

برپایی نمایشگاه های قرآنی با موضوع ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

اجرای ویژه برنامه های قرآنی بانوان با مشارکت هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان‌ها.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha