• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110906513
  • خبرنگار : 50034

یک مسئول خبر داد

پرداخت ۵۲۰ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی همدان

پرداخت ۵۲۰ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی همدان

ایسنا/همدان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه همدان در صدر پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در کشور قرار گرفته است، گفت: سهمیه ابلاغی به این سازمان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در حدود ۵۲۰ میلیارد تومان بوده که این رقم به طور کامل به بانک معرفی شده است.

احمد قدیمی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی به تأسی از شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از ضروریات است، اظهار کرد: احیاء و به ظرفیت رساندن واحدهای موجود از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ واحد تولیدی در زیربخش‌های کشاورزی وجود دارد که بعضاً دچار مشکلاتی هستند، افزود: مشکلات مدیریتی، حقوقی و نقدینگی شایع‌ترین مسائل واحدهای تولیدی کشاورزی است.

قدیمی با تأکید بر اینکه احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل همچنین به ظرفیت رساندن واحدهای تولیدی با جدیت بیش از پیش دنبال می‌شود، گفت: در همین راستا تیمی با حضور رئیس سازمان، معاونان و کارشناسان خبره در هر ۱۰ شهرستان تشکیل شده و وضعیت واحدهای تولیدی کشاورزی را بررسی و رصد می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در ادامه اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ واحد تولیدی که بعضاً دچار مشکلاتی بودند، مورد بازدید میدانی قرار گرفته‌اند به نحوی که درصدد حل مسائل صنایع برآمدیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: گره‌گشایی از واحدهای تولیدی ادامه‌دار است چرا که بازگشت واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل به چرخه تولید از اولویت‌های سازمان و مطابق با سیاست‌های کلان است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه استان همدان در صدر پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در کشور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری طی بازدیدهای میدانی و اهلیت سنجی واحدهای نیازمند تسهیلات بررسی شدند و پس از ابلاغ منابع و سهمیه معرفی بانک عامل در دستور کار قرار گرفت.

قدیمی متذکر شد: سهمیه ابلاغی به سازمان جهادکشاورزی استان همدان از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در حدود ۵۲۰ میلیارد تومان بوده که این رقم به طور کامل به بانک معرفی شده است.

وی با بیان اینکه مراحل بررسی، تصویب و پرداخت در بانک در حال انجام است و نشان از رتبه خوب استان در این حوزه دارد، تصریح کرد: تاکنون در حدود ۱۰ درصد نیاز تسهیلاتی استان تأمین شده به نحوی که این نیاز در استان بیش از این میزان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه اولویت‌بندی پرداخت براساس حفظ منابع پایه همچون آب و خاک، ایجاد گلخانه‌ها، دام و طیور همچنین صنایع تبدیلی است، اضافه کرد: نظارت بر عدالت اعطای تسهیلات متناسب با ظرفیت‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها از اقدامات شایان ذکر سازمان جهادکشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha