• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402110906551
  • خبرنگار : 50130

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

اساس تحول در نظام آموزشی بر ارتقای حرفه‌ای نیروی انسانی است

اساس تحول در نظام آموزشی بر ارتقای حرفه‌ای نیروی انسانی است

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: یکی از پایه های اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقای جایگاه حرفه‌ای با تأکید بر نقش الگویی و جایگاه نیروی انسانی است.

طالب محمدی، امروز دوشنبه در بازدید از کارگاه تخصصی دو روزه آزمایندگان تخصصی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی -تربیتی شهرستان ها و مناطق تابعه استان که در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان، طراحی آموزش اثر بخش و تقویت زیرساخت های آموزشی از اساسی ترین اولویت های آموزش و پرورش استثنایی است.

​​​​​​وی، با بیان اینکه دوره های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می شود، تصریح کرد: ۱۹ نفر از آزمایندگان تخصصی مراکز جامع شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، قروه، سروآباد، ناحیه یک و دوسنندج، کامیاران، مریوان، موچش و سریش آباد در این دوره شرکت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش، باز آموزی و رشد حرفه ای، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، افزایش مهارت های تخصصی، آشنایی و تمرین عملی در انجام درست تست های ارجاعی آزمایندگان تحصیلی به منظور جایدهی نوآموزان در مدارس عادی یا استثنایی را از اهداف برگزاری این دوره ۲۴ ساعته عنوان کرد.

احمدی افزود: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره های آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار می گیرد.

محمدی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه ی آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

وی در ادامه گفت: موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش و پرورش هستند.

محمدی با اشاره به اینکه امروزه سازمان هایی پیشرو محسوب می شوند که به امر توسعه و آموزش منابع انسانی تأکید و اهتمام دارند و در فعالیت های آموزشی به دو اصل اثربخشی و کارآیی آموزش توجه دارند، تصریح کرد: آموزش یکی از صنعت های اصلی رشد و نیاز اصلی معلمان بویژه در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

گفتنی است، در این دوره نسرین معصوم زاده رئیس گروه امور پیشگیری، تشخیص، سنجش و ابزارسازی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت آنلاین و مدرسین برجسته استانی به صورت حضوری اصول و شیوه‌های اجرای آزمون‌ها و مباحث تخصصی هوش را به آزمایندگان آموزش دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha