• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110906658
  • خبرنگار : 71588

خدمات‌رسانی شهرداری غزه با تداوم حملات متوقف شد

خدمات‌رسانی شهرداری غزه با تداوم حملات متوقف شد

شهرداری غزه اعلام کرد که به دلیل عدم وجود سوخت و تخریب اکثر تجهیزات و زیرساخت‌ها قادر به ارائه خدمات اساسی به شهروندان فلسطینی نیست.

به گزارش ایسنا، با تداوم حملات رژیم صهیونیستی، شهرداری غزه اعلام کرد شهر غزه به دلیل کمبود آب، انباشت زباله و نشت فاضلاب از یک فاجعه بهداشتی و زیست محیطی رنج می‌برد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، شهرداری غزه اعلام کرد:‌ «ما به دلیل عدم وجود سوخت و تخریب اکثر تجهیزات و زیرساخت‌ها قادر به ارائه خدمات اساسی به شهروندان فلسطینی نیستیم.»

شهرداری غزه همچنین نسبت به سرازیر شدن سد الشیخ رضوان و زیر آب رفتن منازل صدها تن از شهروندان به دلیل تداوم بارندگی و کمبود سوخت هشدار داد.

شهرداری غزه از ابتدای ژانویه وعده‌های زیادی برای رساندن سوخت به شهر غزه دریافت کرده‌، اما هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشده است. این شهرداری پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام تلاش‌ها پس از ۷۴ روز وعده‌های مکرر برای تحویل سوخت به شهر غزه با شکست مواجه شده‌ و این می‌تواند یک فاجعه انسانی را رقم بزند.

پیشتر شهرداری غزه از شورای امنیت خواسته بود تا قطعنامه ۲۷۲۰ را اجرا کند که مستلزم مداخله فوری برای نجات ساکنان غزه و تحویل فوری سوخت برای راه‌اندازی چاه‌های آب است. در نشست شورای امنیت در ۲۲ دسامبر بر لزوم اقدامات فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شیوه‌ای گسترده و بدون مانع به غزه و ایجاد شرایط لازم برای توقف پایدار درگیری‌ها تاکید شد.

رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از خودروهای حمل زباله را که روزانه زباله‌ها را از مناطق شهر غزه جمع‌آوری می‌کردند، منهدم کرد. با ادامه حملات، فعالیت آن‌ها به طور کامل متوقف شد. به‌ویژه پس از آن که مستقیما در شرق و مرکز شهر غزه و در نزدیکی مقر شهرداری در شهرک قدیمی غزه هدف قرار گرفتند و خسارات زیادی متحمل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha