• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110906702
  • خبرنگار : 71415

اظهار نگرانی مقام ارشد وزارت خارجه یمن از تحولات تگزاس آمریکا

اظهار نگرانی مقام ارشد وزارت خارجه یمن از تحولات تگزاس آمریکا

معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا نسبت به مناقشه اخیر بین ایالت تگزاس آمریکا و دولت فدرال بر سر ورود مهاجران اظهار نگرانی کرده و از طرفهای این اختلاف خواست به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، گذرگاه مرزی که در شهر «ایگل پاس» در طول مرز آمریکا و مکزیک قرار گرفته به دلیل بحران عبور افسارگسیخته مهاجران از این گذرگاه محور اختلاف بین مقام‌های ایالت تگزاس و دولت فدرال آمریکا بر سر اینکه کدام طرف دارای اختیار و کنترل بر گذرگاه است، قرار گرفته است.

میدل ایست مانیتور نوشته است: تگزاس در بحبوحه رشد بحران مهاجرتی، وارد مناقشه تند و تیزی با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شده و مدعی است که از خود مقابل «تهاجم» در مرزهای جنوبی با مکزیک دفاع می‌کند. «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس، جو بایدن را  یک رئیس‌جمهور «بی‌قانون» خطاب کرده و به حق این ایالت برای «دفاع از خود» در امتداد مرزش با مکزیک استناد کرده است.

حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت یمن در واکنش به بحران در ایالت تگزاس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من نسبت به تحولات در ایالت تگزاس نگران هستم و طرفهای این نزاع باید به قوانین حقوق بشری بین‌المللی احترام بگذارند.»

العزی در ادامه این واکنش خود نوشت: «ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها بی تردید با رخدادهای وحشتناک و طوفانی مواجه هستند. این اتفاقات طبق همان مطالبی است که در توئیت دو سال پیش خود مطرح کردم.»

العزی در توئیت خود نوشته است: «یمن با بی عدالتی بزرگ و محرومیتی گسترده در سطح جهانی مواجه شده است. جنگ‌ها و بحران‌هایی که در افق منطقه‌ای و بین‌المللی قریب الوقوع هستند پیش درآمدی بر مجازاتهایی هستند که خداوند متعال بی تردید بر ظالمان فرود آورده و شتاب در رفع بی عدالتی علیه یمن باعث کاهش عواقب اتفاقاتی که در راه هستند، خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha