• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111006937
  • خبرنگار : 71145

مهر تایید پنتاگون به ناکامی در مقابله با حمله به پایگاه «برج ۲۲» در اردن

مهر تایید پنتاگون به ناکامی در مقابله با حمله به پایگاه «برج ۲۲» در اردن

یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده تاکید کرد که پهپادی که سه سرباز آمریکایی را کشت «با تعقیب یک پهپاد آمریکایی که همزمان به پایگاه مورد نظر بازمی‌گشت، موفق شد از شناسایی فرار کند».

به گزارش ایسنا، به گفته این مقام که خواست نامش فاش نشود، «حمله کنندگان فرصتی را دیدند و از آن استفاده کردند.»

این مقام پنتاگون و یکی دیگر از مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند: یک ساعت و نیم پس از حمله به پایگاه در اردن موسوم به برج ۲۲، پهپاد دیگری به پایگاه التنف پرتاب شد.

این مقام وزارت دفاع توضیح داد که پایگاه «برج ۲۲» و پایگاه التنف «فقط چند کیلومتر از هم فاصله دارند و پهپادهای آمریکایی اغلب از هر دوی آنها دفاع می‌کنند».

ژنرال بازنشسته جوزف ووتل که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی خدمت کرد، خاطرنشان کرد که این برج «یک مقر نظامی کوچک است که معمولاً بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ سرباز را در خود جای داده و در اردن در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق قرار دارد».

ووتل افزود که این پایگاه به عنوان «نقطه ترانزیت نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای حضور و اعزام به سوریه و یک مرکز لجستیکی است که از جنگ در آنجا پشتیبانی می‌کند».

وی افزود که «آموزش نیروهای اردنی توسط آمریکا نیز در آنجا انجام می‌شود».

در پیوند با این موضوع وال استریت ژورنال فاش کرده بود که یک پهپاد «خودی» آمریکایی در حال پرواز در آسمان بود و از مقابله با حمله‌ای که نیروهای آمریکایی را در نزدیکی مرز اردن و سوریه هدف قرار داد، ممانعت کرد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی که از افشای هویت خود خودداری کردند، نوشت: پهپاد آمریکایی‌ها در مسیر بازگشت به پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در حال پرواز در لحظه حمله‌ای بود که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای آمریکایی شد.

این مقامات توضیح دادند که بازگشت پهپاد آمریکایی به پایگاه در همان لحظه که پهپاد دیگری به پایگاه حمله کرد منجر به «سردرگمی» درباره دوست یا دشمن بودن این پهپاد و پاسخ به موقع به آن شد.

آنها اشاره کردند که تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

در همین زمینه، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که هنوز هیچ مدرکی برای اثبات اینکه ایران حمله به پایگاه آمریکایی در نزدیکی مرز اردن و سوریه را رهبری کرده است، یافت نشده‌است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفت که واکنش آمریکا به حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی در اردن ممکن است چند لایه و در طول زمان ادامه داشته باشد.

بلینکن در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: «این پاسخ می‌تواند چند سطحی، مرحله‌ای و در طول زمان مستمر باشد.»

همچنین سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: « این حمله به دلیل مکان و زمان وقوع آن به نظر با حملات قبلی متفاوت بود، زیرا در صبح زود رخ داد.» 

آکسیوس نیز گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و مقامات دولت وی درباره پاسخ نظامی احتمالی به گروه‌های درگیر در حمله گفت‌وگو کردند.

این اظهارات در زمانی بیان می‌شود که پنتاگون هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد چگونگی نفوذ یک پهپاد به خطوط دفاعی آمریکا و حمله به برج ۲۲ است.

وال استریت ژورنال: پهپاد آمریکایی دلیل شکست در مقابله با حمله به پایگاه مستقر در اردن بود

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای توضیح داد: «کشته شدگان گروهبان ویلیام جروم ریورز، ۴۶ ساله، از کارلتون جورجیا، کندی لاندون سندرز، ۲۴ ساله، از وایکروس جورجیا و بریونا الیکسوندریا موفیت ۲۳ ساله، از ساوانا جورجیا بودند.

بعد از این حمله هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکا بر فراز پایگاه‌های «برج ۲۲» و «التنف» در مرز اردن و سوریه پروازهای گشت‌زنی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha