• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402111006994
  • خبرنگار : 50627

دبیر مجمع عالی بسیج آذربایجان‌ شرقی:

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی، محوریت فعالیت مجمع عالی بسیج را خدمت رسانی، محرومیت زدایی، خودکفایی و کمک به تحقق دولت تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: کارگروه و گروه‌های مجمع عالی بسیج متشکل از نخبگان دانشگاهی و صنفی با شناسایی، ارائه راهکار و مطالبه گری در صدد برطرف کردن مسائل شهرستانی و استانی هستند.

سرهنگ پاسدار حسن صفدری با حضور در نشستی در دفتر ایسنا، با اشاره به مجمع عالی بسیج استان، هدف این مجمع را شناسایی ظرفیت و استعداد های محلی، شهری و استانی و حل مشکلات و معضلات عنوان کرد و افزود: در استان ۲۳ مجمع داریم که شامل ۲۰مجمع شهرستانی و دو مجمع سپاه ناحیه غدیر و امامت تبریز و یک مجمع عالی بسیج استان بوده که متشکل از ۱۲۴ کارگروه و گروه در راستای شناسایی استعداد و ظرفیت های محلی و شهری و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات و کمبودها انجام وظیفه می‌کنند.

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

وی از تصویب سه پیشنهاد در مجمع عالی بسیج استان خبر داد و افزود: مشکل کم آبی و مدیریت آن برای توسعه کشاورزی و صنعتی در آینده، جوانی جمعیت و فرزندآوری و تحقق ایران جوان و حضور حداکثری، امنیت انتخابات، رقابت سالم برای مجلس و دولت قوی از مصوبات مجمع عالی بسیج استان است که در حال بررسی و پیگیری هستند.

وی به اقدامات و عملکرد مجمع عالی بسیج استان اشاره کرد و افزود: ایجاد تقاطع در سه‌راهی هریس به اهر که تصادفات و تلفات جانی زیادی را در این مسیر شاهد بودیم، حل مشکل زیست محیطی بیمارستان هریس در طی سه ماه، رفع قطع آنتن دهی اینترنت و صداوسیمای جمهوری اسلامی در نوار مرزی از سیه‌رود تا اصلاندوز و حل مشکل آب کشاورزی و صنعتی شهرستان ها با احداث سد از جمله اقدامات انجام شده در پی مطالبه گری و پیگیری مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی است.

سرهنگ صفدری تصریح کرد: کارگروه‌ها و گروه‌ها، جلسات تخصصی با کارشناسان زبده بازنشسته و شاغل سازمان های مربوطه به ریاست آن سازمان برای ارائه راهکار های عملی تشکیل می‌دهند.

بیوک رئیسی، نایب رییس مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی نیز در این نشست، مجمع بسیج را یک مجموعه فکری برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قلمداد کرد و افزود: مجمع بسیج برای تولید فکر و اندیشه برای انجام ماموریت‌های دولت و نظام اسلامی است و در این راستا نیز در بعضی از مواقع وظایف ارگان و نهادهای دولتی را خاطرنشان کرده و برای پدیده های نو ایده پردازی می‌کند.

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

وی به احصای مشکلات عمده و مهم اقتصادی در مجمع عالی بسیج استان خبر داد و گفت: در حوزه های اقتصادی از جمله صنعت، معدن، تجارت و بخش کشاورزی و در حوزه زیربنایی شهرسازی، راه، آب و محیط زیست عمده مسائل را احصا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه آب، ما شاهد کاهش بارندگی‌ها در سطح استان هستیم که به طور میانگین ۲۵۰ میلی‌متر بارندگی داریم این در حالی است که در ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی نمی‌توان کشت و کاری انجام داد اما برای مدیریت این امر سه پیشنهاد بارورسازی ابرها، دیپلماسی آب با کشور های همسایه ترکیه، آذربایجان و ارمنستان و تعریف تعرفه های واقعی آب را به مجمع عالی بسیج استان ارائه کردیم تا به تصویب اعضا برسد.

رئیسی به حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ما یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی برای تسهیل گری در امور کشاورزی و سبوس‌دار کردن نان را به دولت پیشنهاد داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه ساخت مسکن ارزان قیمت با قرارگاه خاتم الانبیا و انبوه سازان انقلابی در جهت هم‌افزایی همکاری های لازم را داریم و همچنین با توجه به ناترازی انرژی و برق با همکاری دانشگاه تبریز در صدد ساخت نیروگاه های منطقه‌ای انرژی خورشیدی هستیم.

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

نسرین پیرسمساری مسئول گروه زنان، خانواده و جوانی جمعیت مجمع عالی بسیج استان نیز در این نشست به احصای مشکلات حوزه زنان و جوانی جمعیت در این مجمع اشاره کرد و افزود:‌ طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر گفتمان سازی الگوی سوم زن در جامعه، شورای راهبردی زنان متشکل از ۴۰ کمیته در قالب میزهای تخصصی طلاق، ازدواج، جمعیت، کسب‌وکار پایدار، رسانه و امور بین‌الملل، احیای زن مسلمان، زیست عفیفانه و سبک زندگی فعالیت کرده و در خصوص خلاهای قانونی به دنبال رفع مشکلات و ارائه راهکارهای استانی هستیم.

وی آمار سقط جنین را چهار برابر تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۵۰۰ هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد که فقط ۱۴۰ هزار سقط با مجوز پزشک صورت می‌پذیرد.

وی از پایین بودن نرخ موالید استان از میانگین کشوری خبر داد و افزود: نرخ موالید در آذربایجان شرقی کمتر از یک درصد است که از میانگین کشوری که یک‌ونیم درصد است در سطح پایین تری قرار دارد و رتبه سوم سالمندی را در کل کشور داریم.

پیرسمساری از برگزاری جلسات نمایشی ستاد جوانی جمعیت در استان انتقاد کرد و ادامه داد: ما در اجرای قانون جوانی جمعیت حائز رتبه سوم در کشور شده‌ایم ولی با توجه به آخرین گزارش های سازمان های ذی‌ربط شاهد افزایش نرخ موالید در استان نیستیم.

مسئول گروه زنان، خانواده و جوانی جمعیت مجمع عالی استان فرصت طلایی برای جوانی جمعیت را کمتر از پنج سال عنوان کرد و افزود: ما باید با برگزاری کارگاه های آموزشی در پادگان‌ها، کارخانجات و دانشگاه ها از ظرفیت های نخبگانی‌ در زمینه فرهنگسازی بهره‌مند شویم.

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف بسیج است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha