• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402111007061
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل صدا و سیمای فارس:

تدوین برنامه جامع حوزه ورزش در دستور کار قرار گیرد

تدوین برنامه جامع حوزه ورزش در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/فارس مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نقش ورزش در ایجاد نشاط اجتماعی، خواستار تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه ورزش برای سال آینده در این استان شد.

جلسه اندیشه‌ورزی در حوزه ورزش و برنامه‌سازی با حضور مدیرکل صداوسیمای فارس و  سرپرست ورزش و جوانان استان فارس امروز، ۱۰ بهمن در شیراز برگزار شد.

مدیرکل صداوسیمای فارس در این جلسه گفت: ورزش سال‌هاست از یک پدیده و فعالیت اجتماعی فراتر رفته است و تبدیل به نهاد اجتماعی شده است که این نهاد اجتماعی رابطه پیوسته با نهادهای دیگر یا وابسته به حوزه‌های دیگر دارد و این پیوستگی و وابستگی از صنعت و اقتصاد تا فرهنگ و اجتماع و از نشاط فردی تا کاهش آسیبهای اجتماعی را شامل می‌شود.

احمد پهلوانیان اضافه کرد: یکی از نهادهایی که با نهاد ورزش هم پیوستگی و وابستگی دارد، حوزه رسانه است و اگر رشد و نمو ورزش در بستر صنعت است، بسترساز آن رسانه است به‌ویژه در ورزش قهرمانی و اگر توسعه بخشی از ورزش مثل ورزش همگانی بخواهد در بین توده‌ها رخ دهد واسط آن رسانه است.

وی با بیان اینکه رسانه باید در حوزه معرفی، ترویج و مطالبه‌گری حاضر باشد، گفت: صدا و سیما به‌عنوان رسانه خدمات‌رسان و عام‌المنفعه باید در این ۳ حوزه فعال باشد یعنی ورزش را معرفی و ترویج کند و مطالبات را با مختصات شجاعت و صراحت و ویژگی‌های محترمانه، منصفانه و مشفقانه پیگیری کند.

پهلوانیان با بیان اینکه ترویج ورزش ترویج حسنه، خیر و امر به معروف است، خواستار تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه ورزش برای سال آینده شد که مشخص کند باید در حوزه ورزش به چه موضوعی، چه میزان و چه موقع پرداخته شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس نیز در این جلسه گفت: صدا و سیمای جایی است که می‌تواند ورزش را در جامعه همه گیر کند و ورزش عمود خیمه جامعه است و هر وقت پرقدرت باشد جامعه سرزنده و بانشاط خواهد بود.

رحیم خداجو با بیان اینکه صدا و سیمای در عرصه همگانی کردن ورزش زحمت کشیده است که جای قدردانی دارد، افزود: کارکنان صدا و سیمای فارس در مسابقه فوتسال دوستانه ایران و روسیه به‌خوبی تلاش کردند و این رویداد بزرگ به خوبی پوشش داده شد.

سرپرست ورزش و جوانان فارس افزود: هیچ پدیده‌ای در جامعه مثل ورزش اینقدر پرقدرت و پر نفوذ نیست و ورزش قدرت سیاسی دارد و بهترین پدیده در حوزه دیپلماسی در کشور است.

وی افزود: نقش ورزش در بخش‌های سلامت، غنی‌سازی اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار پررنگ و اثر گذار است و مهمترین رسالت ما ترویج ورزش همگانی است.

سرپرست ورزش و جوانان فارس با برشمردن کمبودها و مشکلات در حوزه ورزش از جمله نداشتن امکانات و تجهیزات و کمبود مربیان متخصص در راستای توسعه ورزش همگانی خواستار استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای توسعه و رفع کمبودها در این حوزه شد.

خداجو در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های صدا و سیمای فارس به جهت پوشش ورزش در استان اعلام کرد: در روز پنج‌شنبه، ۱۲ بهمن از قهرمانان و مدال‌آوران آسیایی و پاراآسیایی استان فارس در مسابقات هانگژو چین تقدیر خواهد شد که امیدواریم این رویداد از صدا و سیمای فارس به‌خوبی پوشش داده شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha