• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402111007122
  • منبع : روابط عمومی برنامه

کتاب "وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان" رونمایی شد

کتاب "وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان" رونمایی شد

انتشارات انقلاب اسلامی با همکاری جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان، حجت‌الاسلام نعیم قاسم و انجمن علوم اداری لبنان، مراسم رونمایی از کتاب "وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان" را در ضاحیه جنوبی بیروت، برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، این کتاب، ترجمه کتاب راه "روشن مدیران" به زبان عربی است که شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدارهای ماه رمضان با هیئت دولت است.

شیخ نعیم قاسم در این مراسم بیان کرد: موضوعی را که حضرت آقا در این کتاب با استفاده از توجیهات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه مطرح میکنند، موردهایی هستند که دیگران ان را مطرح نکرده اند، همانا اشاره کردن به بعد معنوی و دینی مدیران، موردی است که کار اسلامی را از بقیه کارهای اداری در جهان متمایز میکند و این موردی است که ان را از کمبود فنی بیرون می اورد و از ان یک مدیریت فعال و زنده می‌سازد.
وی افزود: که ما این نکات را از زبان امام و رهبری می‌شنویم که خود تجربه‌های گوناگونی را در امور اداری نسبت به مسئولیت‌ های متعدد تجربه کردند و توانستند اثر خود را در امور اداری متعدد به جای بگذارند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان در رابطه با جبهه جنوبی تاکیید کردند: تا وقتی که جنگ درغزه متوقف نشود امکان ندارد که این جنگ در لبنان متوقف شود، و اگر اسرائیلی‌ها دایره اهدافشان را در لبنان گسترده کنند ما در مقابل با گسترش رنج بازدارنده و قدرت مؤثر جواب خواهیم داد. و هرگونه بحث سیاسی که مرتبط با جبهه جنوب باشد تا بعد از جنگ غزه به عقب انداخته خواهد شد. ایشان تاکید کردند که هیچ ارتباطی بین صلاحیت‌های سیاسی مرتبط با ریاست جمهوری و یا هر موضوع دیگری با انچه که در جنوب در حال اتفاق است نیست و هیچ مبادله‌ای بین هیچ صلاحیت سیاسی و انچه در جنوب در حال اتفاق است، نخواهد بود.

در ادامه، سیدکمیل باقرزاده رایز فرهنگی سفارت ایران در لبنان گفت: این کتاب مجموعه موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای رمضانی سالیانه خود با هیئت دولت مطرح کرده است که از ابتدای منصوب شدن ایشان به عنوان رهبری این جلسات برگزار شده است؛ ایشان همیشه سعی بر این داشتند که قسمت اول این جلسات را برای طرح و شرح مقاطعی  که به صورت ویژه از نهج‌البلاغه انتخاب کردند اختصاص دهند، تا اینکه این وصیت‌ها فانوس نور راه انها و دستوری والا و میثاقی مشترک بین مسئولین در جمهوری اسلامی باشد.

کتاب "وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان" رونمایی شد

علی یاسین نماینده انجمن علوم اداری لبنان نیز گفت: که رهبری معظم انقلاب اسلامی پایبند بودند تا اینکه درمان‌ها و داروها را از نهج‌البلاغه دریافت کنند و ان را با رویکردی جامع، واضح و معاصر با استفاده از تجربه خود در کارهای اداری و رهبری، برگرفته شده از انقلاب اسلامی، و با تکیه بر فکر خلاق و نورانی و اصالت فکریی که آن را از امام خمینی دریافت کردند، تقدیم کنند.

کتاب "وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان" رونمایی شد


علی یاسین خاطرنشان کرد: که این کتاب ایستگاهی از ایستگاه‌های امیدبخش برای برگشت به معدن علم حقیقی و نور هدایت و صلاح است، بیایید در این کتاب درباره مواردی که به رشد و ساخت جامعه‌ای با آرمان‌های اسلامی در فکر، رفتار و اداره موسسه‌هایش کمک می کند، مطالعه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha