• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402111007286
  • منبع : سخنگوی وزارت خارجه

امیرعبداللهیان اعلام کرد

توافقات خیلی خوب ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم

توافقات خیلی خوب ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای روز دوشنبه خود در پاکستان با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، طرفین در این دیدار  با مرور روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی و امنیتی بر روی موضوعات بر ضرورت اجرایی شدن توافقات موجود بین دو کشور تاکید کردند.
در این دیدار که هیات همراه وزیر امورخارجه، نمایندگان دستگاه‌های نظامی و امنیتی نیز حضور داشتند درباره اتفاقات رخ داده در هفته گذشته مباحث خود را مطرح کردند.

در پایان این دیدار دو طرف توافق نمودند با افزایش همکاریهای مقامات نظامی و امنیتی، اقدامات خود علیه گروه‌های تروریستی را بیش از پیش افزایش دهند.

همچنین مقرر شد توافق‌های امنیتی بین دو کشور در همه سطوح با جدیت به مرحله اجرا درآید و با برنامه ریزی و اجرایی شدن توافقات موجود در زمینه‌های امنیتی، مرزی، اقتصادی، تجاری به ویژه خط لوله گاز، امور رسانه‌ای با جدیت برنامه کاری خود را به مرحله اجرا بگذارند.

توافقات خیلی خوب ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم
دیدار امیرعبداللهیان با ژنرال عاصم، منیر فرمانده ارتش پاکستان


وزیر خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه در آخرین مرحله  سفر یک روزه خود به پاکستان با انور الحق کاکر، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار  با اشاره به ملاقات‌های خود با فرمانده ارتش و وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت، ما به توافقات خیلی خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم رسیدیم؛ تروریست‌هایی که دولت و مردم دو کشور را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: در این زمینه  در خصوص اجرای توافقات قبلی خصوصا توافقنامه امنیتی به امضا رسیده بین مقامات دو کشور به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

وزیر امورخارجه کشورمان اضافه کرد: به غیر از موضوعات امنیتی، توافق در خصوص موضوعات تجاری، اقتصادی، اتصالات  نیز پیشرفت‌های خوبی به دست آورده‌ایم. زیرا هر دو طرف معتقد هستند که اقتصادی کردن مرزها و گسترش بازارچه‌های مرزی و گذرگاه‌های بیشتر در مرز موجب توسعه منطقه شده و توسعه و رفاه مردم ساکن در مرزها یکی از راهکارهای مهم مبارزه با تروریسم است.

نخست وزیر پاکستان نیز در این ملاقات ضمن اظهار خرسندی از توافقات به عمل آمده با اشاره به روابط تاریخی و تمدنی دو کشور اظهار داشت ، ما به خوبی نگرانی‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنیم و می دانیم شما هم نگرانی‌های ما را متوجه هستید. به طور قطع همکاری‌های ما در همه زمینه‌ها می‌تواند موجب تقویت امنیت در هر دو کشور  باشد.

انور الحق کاکر از اجرایی شدن توافقات به عمل آمده بین دو کشور استقبال نموده، بر تشکیل کمیته‌های مختلف کاری برای پیگیری توافقات تاکید کرد.‌

توافقات خیلی خوب ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم
دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر پاکستان


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha