• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111007391
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان عنوان کرد

اختصاص بیشترین اعتبار سفر رئیس‌جمهور به حوزه‌ آب و راه

اختصاص بیشترین اعتبار سفر رئیس‌جمهور به حوزه‌ آب و راه

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان زنجان مسائل آب و راه بیشترین حجم اعتبار را به خود اختصاص داد.

محسن افشارچی امروز، سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با موضوع «تبیین دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان زنجان» که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان از این جهت که همه ستاد اعم از وزارت‌خانه‌ها، معاونت‌ها و غیره با مشکلات موجود در استان زنجان آشنا می‌شوند، یک اتفاق مثبت بود.

وی با اشاره به مصادف شدن سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان با حادثه تروریستی کرمان، افزود: استان در دومین سفر رئیس‌جمهور میزبان اجلاسیه سراسری نماز بود که آورده خوبی نیز داشت.

این مسئول با بیان اینکه یک سری تصمیمات انتقالی و بودجه‌ای در دومین سفر رئیس‌جمهور اخذ شد، تصریح کرد: در اولین سفر رییس‌جمهور به استان تعهد سازمان برنامه و بودجه را گرفته‌ایم، ۳ هزار میلیارد تومان بود که اختصاص یافت.

استاندار زنجان در رابطه با تصمیمات اعتباری دومین سفر رئیس‌جمهور به استان، گفت: در این سفر برنامه‌محور پیش رفته‌ایم که مسائل آب و راه بود که بیشترین حجم اعتبار نیز به این ۲ مسئله اختصاص یافت.

افشارچی در رابطه با آخرین وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیتون، اظهار کرد: در ورزشگاه باید کارهای خاصی انجام شود و کارهای آن به صورت جدی از آخر سال تا ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سد مشمپا بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده بود سپس متوقف شده در حالی که نباید متوقف می‌شد، افزود: در صحبتی که رئیس‌جمهور داشتند، مشکلات آن حل شده و نیاز به پیگیری دارد.

این مسئول با اشاره به مشکل آب در شهرستان طارم، تصریح کرد: برای سال آینده حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب گرفته‌ایم، گفتنی است برای حوزه آب باید در سال‌های آتی حتما انرژی خیلی زیادی صرف کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه پتروشیمی در زنجان مشکل خاصی ندارد و مسیر خود را در پیش دارد و مشکلات مالی آن‌ حل شد، گفت: باید بعد از سفر رئیس‌جمهور پیگیری بیشتری داشته باشیم.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی؛ بهره‌وری کشاورزی و سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات مهمی است که در نظر داریم، اظهار کرد: مسئله کشاورزی اصلا زیرساختی نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به تحویل واحدهای نهضت مسکن به متقاضیان در استان، افزود: فرآیند تحویل ۱۲۰۰ واحد مسکونی در سفر رئیس‌جمهور آغاز شد و با رفع موانعی مثل نرخ محاسبه سود تسهیلات و کاهش آن از ۲۳ به ۱۸ درصد، تحویل سایر ‌واحدها هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در خصوص مسئله شهرک روی، در حال تلفیق هستیم و هیچ‌گونه امکان توسعه‌ای در این بخش نداریم، تصریح کرد: ترافیک زنجان بیشتر به علت ساختمان‌های پزشکان است.

استاندار زنجان در رابطه با آب و آلاینده‌های آن، گفت: اگر از الآن به فکر آینده نباشیم، آینده خوب نیست؛ بنابراین اکنون من باید به فکر تنظیم‌گری آب باشم و یک مسئله بین‌مرزی بوده و در حال لوله‌کشی پساب برای سیستم‌ها هستیم.

افشارچی با اشاره به اینکه تخصیص آب در استان زنجان بالاتر رفته است، خاطرنشان کرد: مسئله بعدی چگونگی استفاده از آب کشاورزی بوده، زیرا مصرف آب در بخش کشاورزی بالا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha