• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111007402
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دادستان اردبیل:

جهاد انتخاباتی مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است

جهاد انتخاباتی مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است

ایسنا/اردبیل دادستان مرکز استان اردبیل با تبیین نقش رسانه در انتخابات پیش‌رو به عنوان مهمترین رویداد سال، بر روشنگری و تشویق مردم به انتخاب اصلح تاکید کرد.

جلال آفاقی، دهم بهمن در نشست تخصصی اصحاب مطبوعات و رسانه‌های استان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل استانداری برگزار شد، با تبیین نقش رسانه در انتخابات پیش‌رو به عنوان مهمترین رویداد سال، بر روشنگری و تشویق مردم به انتخاب اصلح تاکید کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، آن را به‌عنوان مهمترین رویداد سال دانست و اظهار کرد: جهاد انتخاباتی، مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است.

 آفاقی از انتخابات به مظهر اقتدار کشور تعبیر نموده، وحدت همیشگی آحاد مردم را مایه نقش‌برآب شدن نقشه‌های شوم بدخواهان و دشمنان قسم خورده دانست.

دادستان اردبیل، با بیان اینکه مشکلات، کمبودها و نارسایی‌ها و اشکالات موجود نباید موجب غفلت از دستاوردها باشد، امیدآفرینی و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم با تبیین اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های صادقانه توسط رسانه‌ها را خواستار شد.

وی با اعلام حمایت دادستانی از انتقادات سازنده و تاکید به مطالبه‌گری اصحاب رسانه به عنوان مدعی‌العموم دوم جامعه، مرز و تفاوت انتقاد با تخریب یا تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب را یادآور شده، از خبرنگاران خواست؛ بیش از پیش حرمت و آبروی اشخاص را خط قرمز خود قرار دهند و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود تلاش کنند.

اقدام مراجع مرتبط برای شناسایی صفحات و کاربری‌های جعلی و تقلبی در فضای مجازی و معرفی به دادستانی از جمله تاکیدات آفاقی در این نشست بود.

دادستان مرکز استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاحیه قانون انتخابات و نوآوری‌های اعمال شده اشاره کرده، انتخاب ضابطین خاص قضایی از اعضای هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان و پیش‌بینی ستادهای تبلیغاتی مجازی را از جمله نوآوری‌های  قانون جدید خواند.

آفاقی با ارائه گزارشی از اقدامات تشکیلات قضایی در ارتباط با انتخابات، صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را ماموریت مهم دادستان‌های استان اعلام کرده، از برخورد جدی و قاطع با هرگونه جرایم مرتبط با برگزاری انتخابات در سطح استان خبر داد.

دادستان اردبیل با توصیه به کاندیداها نیز افزود: داوطلبان قانون‌شکن و هنجارشکن صلاحیت قانون‌گذاری را ندارند و در هر مرحله از جریان انتخابات و با وجود اخذ صلاحیت اولیه، چنانچه ضوابط و مقررات و مسائل قانونی را رعایت نکنند، نسبت به بررسی مجدد صلاحیت آن‌ها از سوی دادستانی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha