• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111007403
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد

صدور بالغ بر ۱۹ هزار جلد سند روستایی در گیلان طی دو سال اخیر

صدور بالغ بر ۱۹ هزار جلد سند روستایی در گیلان طی دو سال اخیر

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سنددار کردن اراضی مستثنیات روستاییان را با همکاری اداره کل ثبت اسناد در دستور کار دارد و طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۹ هزار جلد سند صادر شده است.

حامد دائمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تهیه طرح های هادی با هدف توسعه و عمران و آبادانی روستاها در بخش‌های مسکونی و خدماتی، اظهار کرد: طرح‌های هادی دوره ۱۰ ساله دارند و در روند تهیه طرح بازنگری، به نیازهای اساسی مردم بومی و ساکن روستا در بخش های مسکونی و خدماتی توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه و بازنگری طرح هادی طی دو سال اخیر با محوریت مسئولان شهرستانی دنبال شده است، افزود: از ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، برای ۲۰۲۰ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است. همچنین تهیه طرح بازنگری در دستور کار بوده و با برخی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای بازنگری طرح‌های هادی مواجه هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت تغییر کاربری و ساخت و سازهای مسکونی در داخل بافت روستایی، تصریح کرد: برخی از اراضی داخل طرح هادی لم یزرع بوده و لذا براساس قانون، از طریق مرجع صدور پروانه ساختمانی به صورت سیستمی امکان طرح در کمیسیون تغییر کاربری را دارند.

دائمی با بیان اینکه اراضی فاقد سند مالکیت فارغ از کشاورزی و خدماتی امکان طرح در کمیسیون تغییر کاربری را ندارند، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان سنددار کردن اراضی مستثنیات روستاییان را با همکاری اداره کل ثبت اسناد در دستور کار دارد و طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۹ هزار جلد سند صادر شده است.

وی از اجرای طرح صدور سند برای اراضی مستثنیات خبر داد و تاکید کرد: به بخشی از اراضی ملی که در دست مردم است باید در قالب ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن رسیدگی شود؛ در این راستا تثبیت مالکیت روستاییان را با کمک اداره کل منابع طبیعی و از طریق پرداخت حق و حقوق دولتی دنبال می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در یک سال اخیر حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ماده چهار را تعیین تکلیف کردیم، گفت: قرارداد واگذاری و انتقال سند به روستاییان باید انجام شود که در این راستا با ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد تفاهم نامه امضا کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha