• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402111007412
  • خبرنگار : 50184

رئیس دانشگاه رازی:

۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی احداث می‌شود

۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی احداث می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه رازی از آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی خبر داد و گفت: اولین دانشگاهی در کشور هستیم که برای احداث خوابگاه متاهلی اقدام کردیم.

دکتر محمد نبی احمدی، امروز(دهم بهمن) در نشست هم اندیشی نقش نخبگان و اساتید در تحقق حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی که با حضور دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی از نکات برجسته مورد توجه در جوامع کنونی است، اظهار کرد: متاسفانه دنیای کنونی تنها شعار حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی را سر می دهد، اما جمهوری اسلامی ایران آن را عینیت بخشیده است.

وی افزود: حق حیات، آزادی در فضای مجازی، کرامت انسانی، مشارکت در تعیین سرنوشت و ... از جمله مصادیق و مباحث مربوط به حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی است که مشارکت در تعیین سرنوشت در کشور ما بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از انتخابات بعنوان یکی از مصادیق حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی یاد کرد و گفت: حدود ۵۰ روز بعد از وقوع انقلاب اسلامی در بهمن 1357، اولین انتخابات کشور برگزار شد که در هیچ جای دنیا چنین چیزی سابقه نداشته است.

وی افزود: در انقلاب های دنیا معمولا حدود شش ماه تا یکسال طول می کشد تا حواشی انقلاب خود را جمع کنند و بعد به انتخابات ورود کنند، اما در انقلاب اسلامی اینگونه نبود و به سرعت انتخابات برگزار شد و طی چهار دهه گذشته تقریبا سالی یک انتخابات برگزار کرده ایم. 

رئیس دانشگاه رازی به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه اشاره و خاطرنشان کرد: ما دانشگاهیان به تکلیف خود در باب تشویق مردم به مشارکت در انتخابات ورود کرده و این کار را وظیفه خود می دانیم.

وی در ادامه سخنانش در مورد اجرای حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی در جامعه هم گفت: ما معتقدیم این موضوعات با بخشنامه و دستورالعمل و امنیتی کردن فضا محقق نمی شود، بلکه باید به جنبه اقناعی آن به صورت ویژه ورود کنیم. یعنی حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی را وارد باور و اعتقاد مردم کنیم تا همه مردم نسبت به اجرای آن احساس تکلیف کنند.

ریس دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به درخواست دو نفر از حاضران در نشست مبنی بر لزوم راه اندازی مهد کودک و خوابگاه های متاهلی در دانشگاه ها از جمله دانشگاه رازی، گفت: در بحث راه اندازی مهدکودک برای بانوان شاغلی که کودکان زیر شش سال دارند، متاسفانه با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و اگر از سوی دولت ۱۰ میلیارد تومان به دانشگاه رازی پرداخت شود، مهد کودک را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در خصوص احداث خوابگاه های متاهلی نیز با بیان اینکه دانشگاه رازی اولین دانشگاهی در کشور بود که برای احداث خوابگاه های متاهلی اقدام کرد، افزود: در این راستا تفاهم نامه ای را با وزرای راه و شهرسازی و علوم و تحقیقات و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد کردیم و مقرر شد که حمایت های مالی هم از ما صورت گیرد، اما بودجه ای به ما ندادند. با این وجود از محل اعتبارات دانشگاه احداث ۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی را آغاز کرده ایم.

احمدی در خصوص ابتذال فرهنگی و کشف حجاب در جامعه و بویژه برخی از دانشگاه ها نیز گفت: خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد کشف حجاب را در دانشگاه رازی نداشته ایم و وضعیت حجاب در دانشگاه ما خوب است، اما این انتقاد جدی را داریم که با توجه به اینکه حجاب یک تکلیف جدی و شرعی است، باید در جامعه بیشتر به آن توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha