• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111007427
  • خبرنگار : 50035

پایان هفته برفی در انتظار همدانی‌ها

پایان هفته برفی در انتظار همدانی‌ها

ایسنا/همدان رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی استان همدان ضمن صدور هشدار نارنجی گفت: پایان هفته با تقویت سامانه بارشی، بارش برف را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت جوی استان اظهار کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا آسمان استان عمدتاً ابری تا قسمتی ابری بوده و در ساعات بعدازظهر امروز و امشب افزایش ابر را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: احتمال بارش پراکنده و خفیف در برخی از نقاط استان و به ویژه در مناطق شمالی و کوهستانی استان طی ساعاتی از بعد ازظهر امروز و امشب وجود دارد.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه پایان هفته با تقویت سامانه بارشی، بارش برف را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت، مطرح کرد: با فعالیت سامانه بارشی نسبتاً سرد طی ساعاتی از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه شب، بارش برف، گاهی وزش باد شدید و کولاک برف به ویژه در گردنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه صبح شنبه و صبح یکشنبه با تضعیف سامانه بارشی و کاهش ابر، کاهش محسوس دما و یخبندان را نیز در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: به علت بارش برف، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد وسایل نقلیه را به ویژه در گردنه‌های استان خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: از صبح شنبه و تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس دما و یخبندان در سطح معابر استان پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط استان طی ساعاتی از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه شب دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند و از تردد غیرضرور به ویژه در گردنه‌های استان از پنجشنبه تا جمعه اجتناب شود.

باقری‌شکیب ادامه داد: با توجه به بارش برف و کاهش محسوس دمای روزانه و یخبندان، گلخانه‌داران تمهیدات لازم را مدنظر داشته و اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات از هر گونه صعود به ارتفاعات و کوهنوردی از پنجشنبه تا اوسط هفته آینده اجتناب شود، مطرح کرد: با توجه به بارش برف در منطقه و کاهش دما و افزایش مصرف انرژی ارگان‌های مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در ایستگاه فرودگاه همدان بین ۵ درجه تا منفی ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: روز گذشته بیشینه دما از اسدآباد با ۸ درجه سلسیوس و صبح امروز دمای کمینه از ایستگاه کرفس درگزین با منفی ۷ درجه سلسیوس گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha