• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402111007453
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار تبریز خبر داد

اجرای همزمان دو پروژه بزرگ با تکنولوژی قطعات سگمنتال در تبریز

اجرای همزمان دو پروژه بزرگ با تکنولوژی قطعات سگمنتال در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از اجرای همزمان دو پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح قراملک و معلم تبریز با تکنولوژی قطعات سگمنتال و بهره برداری از آن در سوم خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

یعقوب هوشیار با حضور در محل کارخانه تولید قطعات سگمنتال پروژه‌های پل روگذر معلم و قراملک، تسریع روند تولید قطعات سگمنتال پل‌های قراملک و معلم جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه را خواستار شد.

وی بهره گیری از دانش نوین جهت ارتقای کیفی پروژه‌ها را یکی از اهداف مهم در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: این مهم با اجرای فناوری سگمنتال در روگذر میدان معلم به عنوان نخستین پل با فناوری سگمنتال و پل قراملک محقق می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت تمهیدات زمستانی در روند اجرای پروژه‌ها، آخرین وضعیت پروژه‌های معلم و قراملک از قبیل تولید و نصب قطعات بتنی و روند عملیات اجرایی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، پروژه تقاطع غیر همسطح معلم به طول ۶۳۰متر و عرض ۱۶ متر با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان در راستای کاهش بار ترافیکی خیابان نظام پزشکی به طرف چایکنار در حال اجرا است و به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال و دهانه‌های طولانی‌تر، دارای معماری خاص و دوام بیش‌تری خواهد بود.

بر اساس این گزارش،  کیفیت بالا، ظاهر زیبا، کاهش هزینه و زمان، کاهش خطرات انسانی و عدم نیاز به مسدودسازی مسیر از مهمترین ویژگی‌های استفاده از فناوری سگمنتال است. در این روش، نیازی به احداث پایه های متعدد برای عرشه پل نیست و قطعات بتنی روگذر با تکنولوژی های جدید و استفاده از کابل های مخصوص، به هم دوخته می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۱ ۰۰:۲۰

انصافا خوب کار میکنه این شهردار