• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402111007455
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد

بهره‌برداری از ۱۰۷ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در آستانه‌ی دهه‌ی فجر

بهره‌برداری از ۱۰۷ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در آستانه‌ی دهه‌ی فجر

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی‌ از افتتاح و بهره برداری ۱۰۷ پروژه زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی استان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اعتبار بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال خبر داد. 

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به دلیل تأثیرگذاری و الهام بخش بودن برای مردم ایران و سایر ملل جهان، زمان مناسبی برای نمایش شکوه و عظمت حقیقی انقلاب اسلامی است، گفت: دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران، یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی برای نظام و انقلاب محسوب می‌شود.

وی افزود: آگاهی بخشی، نشاط آفرینی و ایجاد ابتهاج از رویکردهای برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی است و تبیین آرمان‌ها و جوهره انقلاب اسلامی برای نسل جوان و معرفی دستاوردهای آن در قالب برنامه‌های متنوع، شادی بخش و نشاط افزا در همه سطوح و کانون‌های مؤثر مردمی از جمله برنامه ریزی‌های بزرگداشت این ایام است که شکوه و عظمت و دستاوردهای بزرگ انقلاب برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو شود.

وی ادامه داد: به همین منظور باید فرصت را مغتنم شمرد و در شرایطی که دشمنان با جنگ شناختی و تبلیغی به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به عملکرد نظام و دولت و القای ناامیدی نسبت به چشم انداز کشور هستند تلاش کرد تا امید و خودباوری با تبیین هنرمندانه مصادیق پیشرفت، تقویت شود.

فتحی با بیان اینکه تلاقی اعیاد ماه‌های رجب و شعبان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت ایجاد فضای با نشاط و مفرح را فراهم کرده است لذا باید برگزاری جشن‌ها را به صورت ویژه‌تری در دستور کار قرار داد افزود: از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت افزایش مشارکت عمومی، ایجاد فضای شاداب و مفرح در ایام دهه فجر و تزریق امید و باور جمعی می تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های اجرایی در این ایام و برای تحقق اهداف مورد نظر به سهم خود دارای نقش و تکلیف می‌باشند افزود: لذا در اهداف و برنامه‌های ایام دهه فجر سال جاری فارغ از اجرای برنامه‌های مرسوم سالیانه تلاش شده است به نحوی هدف گذاری شود تا ملاحظات ویژه‌ای که مورد نظر شرایط کنونی کشور است محقق شود.

وی با بیان اینکه شعار دولت در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، "دولت کار و فعالیت" تعیین شده است، گفت: وزارت جهادکشاورزی نیز شعار « کشاورزی دانش بنیان، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی» را برای این ایام انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای یک هزار و ۲۶۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و برای یک هزار و ۱۹۴ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود و ۲ هزار و ۶۱۲ خانوار از این طرح‌ها بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وی افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها، یک هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی، ۱۹۸ میلیارد ریال از اعتبارات ملی، ۲۴۷ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۱۱ هزار ۷۸۸ میلیارد ریال از طریق مشارکت مردمی و آورده شخصی سرمایه گذاران تأمین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha