• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111007579
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

دستاوردهای نظام اسلامی برای آینده سازان تبیین شود

دستاوردهای نظام اسلامی برای آینده سازان تبیین شود

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، جمهوری اسلامی ایران را یک انتخاب شایسته دانست و گفت: ضروری است دستاوردهای این نظام مردمی و رهاورد به‌گزینی، در قالب برنامه‌های هدفمند کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر برای آینده‌سازان تبیین شود.

سید ‌جلیل میرعظیمی امروز، ۱۰ بهمن ماه در نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان، با بیان این مطلب افزود: باور داریم کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان ایران اسلامی هستند لذا لازم است از امروز برای فرداهای آنان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به فضاسازی دشمنان برای خارج کردن نسل کودک و نوجوان از مدار انقلاب اسلامی و منظومه این نظام مردمی، گفت: تشریح دستاوردهای انقلاب و تبیین اهمیت حضور در انتخابات و مشارکت‌های اجتماعی، نقش به‌سزایی در مقابله با هجمه‌ها و تهاجم فرهنگی داشته و دارد.

وی تصریح کرد: کمیته کودک و نوجوان از مهمترین کمیته‌های دهه فجر به شمار ‌می رود و در سایه هم‌افزایی و خلاقیت‌ورزی می‌تواند به انتقال تجربه‌ نسل‌های گذشته به فرزندان ایران اسلامی و تحکیم ارتباط میان نسلی و به تبع آن، آگاهی افزون‌تر این نسل از رشادت‌ها، جانفشانی و مدیریت فرازها و فرودها از سوی امامین انقلاب اسلامی و جوانان غیور این سرزمین کمک کند.

میرعظیمی از دست رفتن بخش‌های وسیعی از کشور در دوره حکومت‌های دست‌نشانده و حاکمان خائن پیشین را خاطرنشان کرد و با بیان اینکه طی هشت سال دفاع مقدس، با وجود برنامه‌ریزی گسترده دشمنان، به درستی از این آب و خاک صیانت شد، افزود: امروزه نیز به همت مردمان ایران اسلامی شاهد امنیت و موفقیت‌های روزافزون در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی، ام‌القری جهان اسلام بوده و نگاه ملت های مسلمان به این نظام مردمی است، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان، شالوده این نظام هستند و لازم است با تربیت آینده‌سازان مومن، انقلابی و سربازانی برای امام زمان(عج)، علاوه بر بستن راه نفوذ، نسبت به نشر و انتقال ارزش‌ها اقدام کنیم.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گیلان، در ادامه به برخی از مهمترین برنامه‌های این کمیته تحت عنوان «جشن ملی؛ بچه‌های امروز، آینده روشن» اشاره و بر اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای اجرای بیش از ۱۰۰۰ ویژه‌برنامه فجرانه کودک و نوجوان محور تاکید ‌کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه به اهم برنامه‌های این کمیته اشاره کرد و گفت: گلباران گلزار شهدا، برگزاری مسابقه کتابخوانی «در ‌مسیر ‌نور»، عضویت رایگان کودکان در مراکز کانون فرهنگی و هنری، برگزاری پویش «هر کلاس، یک کتابخانه»، افتتاح رسمی دبیرخانه کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان، برگزاری جشن انقلاب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری مسابقه‌ عکاسی «از دریچه انقلاب و نور»، برپایی نمایشگاه رباتیک، اجرای سرود همگانی و ویژه‌برنامه روز فناوری فضایی؛ همچنین، تجلیل از خانواده های معظم شهیدان، اجرای فعالیت‌های زیست محیطی و برپایی غرفه فعالیت‌های کانون در مسیر راهپیمایی یوم‌الله  ۲۲ بهمن از جمله این برنامه هاست.

وی مشارکت در اجرای برنامه‌ها، فضاسازی مناسب، برگزاری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌ها و تشکیل محافل قرآنی و تربیتی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را از دیگر فعالیت های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان گیلان دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha