• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111007606
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

نیازمند کمک خیرین برای ارتقای سرانه فضای آموزشی در اردبیل هستیم

نیازمند کمک خیرین برای ارتقای سرانه فضای آموزشی در اردبیل هستیم

ایسنا/اردبیل مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به پایین بودن سرانه آموزشی در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری گفت: برای ارتقاء سرانه آموزشی نیازمند کمک خیرین در استان اردبیل هستیم.

بهزاد محمدی خلفلو ۱۰ بهمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این نکته افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۴ است و این سرانه در استان اردبیل ۴ متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح شهید پناهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز برچیده می شود، ادامه داد: در سال آینده بنا داریم ۲ هزار کلاس درس احداث کنیم.

محمدی گفت: برای تغییر پلان مدارس و معماری آنها از دانشجویان فنی و مهندسی دانشگاهها بصورت پروژه ای جهت ایجاد معماری اسلامی در مرکز شهرها استفاده خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اجرای پروژه های نهضت مدرسه سازی در شمال استان تا جنوب استان اضافه کرد: ۳۲ پروژه ۲ الی ۳ کلاسه تا پایان مهرماه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان کرد: استان اردبیل جزو معدود استانهایی است که بدلیل عدم ارسال بتن و احداث سازه بتنی، احداث مدارس با سازه صنعتی انجام شده است.

محمدی از افزایش بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث مجتمع های آموزشی هدف این سازمان می باشد.

این مقام مسئول استانی اعلام کرد: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مالی برای خرید رایانه اختصاص و در سطح مدارس استان توزیع شد.

محمدی اظهار کرد: پروژه های ساخته شده سازمان نوسازی مدارس از ایمن ترین سازه ها و اماکن است و این خدمت برای آیندگان کشور انجام می شود.

وی سهم استان اردبیل را از ۹۵۰ پروژه سازمان نوسازی مدارس کشور ۲۳ پروژه در ۱۷ هزار متر مربع برشمرد و گفت: پروژه های سازمان نوسازی در هفته دولت و دهه فجر هر سال افتتاح میشود و در دهه فجر امسال نیز ۲۳ کلاس درسی با اعتبار ۳۳۲ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی استان اردبیل تصریح کرد: شاهد جهش ۴ برابری اعتبارات مالی اداره کل نوسازی استان هستیم و ۲۴ پروژه برای سال آینده ترسیم شده است.

وی از توزیع حواله قیر به میزان ۱۰۰ هزار متر مربع در سال جاری و در سطح استان خبر داد و افزود: ۲۳ میلیارد تومان ایزوگام و آسفالت در سال گذشته بین مدارس استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی استان خاطرنشان کرد: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس از سال ۱۳۹۲ شروع شده است و بخاری های نفت سوز و گازسوز از سطح مدارس استان جمع آوری شده است و تاکنون ۶ هزار و ۲۳۶ کلاس درس در این زمینه استانداردسازی شده است.

محمدی همچنین با اشاره به تغییر اقلیم استان از لزوم ایجاد سیستم سرمایشی در مدارس استان خبر داد و گفت: تجهیز هنرستانها با رویکرد توسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای را در سال جاری با تأمین و اختصاص ۵ میلیارد تومان در دستور کار خود داریم.

نیازمند کمک خیرین برای ارتقای سرانه فضای آموزشی در اردبیل هستیم

نیازمند کمک خیرین برای ارتقای سرانه فضای آموزشی در اردبیل هستیم

نیازمند کمک خیرین برای ارتقای سرانه فضای آموزشی در اردبیل هستیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha