• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402111007619
  • خبرنگار : 50141

فرماندار خوی:

جایگاه و شان هنرمندان باید حفظ شود

جایگاه و شان هنرمندان باید حفظ شود

ایسنا/آذربایجان غربی جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در ۵ بهمن‌ماه در شهرستان خوی برگزار شد اما برخی هنرمندان شهرستان نسبت به برگزاری این جشنواره معترض و در نشستی صمیمی با فرماندار خواستار حفظ جایگاه هنرمندان و برنامه‌ریزی بهتر برای برپایی برنامه‌ای فاخر و در سطحی ملی در سالهای آینده برای شمس و مولانا شدند. 

کریم علی‌نژاد، فرماندار خوی، ۱۰ بهمن‌ماه در نشستی صمیمی با اصحاب هنر شهرستان، بعد از شنیدن درد دل‌های اصحاب هنر و رسانه خوی با بیان اینکه توهین و بی‌احترامی به هنرمندان به هیچ وجه قابل قبول نیست، تصریح کرد: هنرمندان با هنر متعالی خود در خدمت نظام و انقلاب و آرمان‌های آن هستند باید حرمت‌شان را پاس بداریم و در خدمت آنها باشیم.

علی‌نژاد با بیان اینکه از شنیدن حرف‌های هنرمند عاشیق خوی در خصوص کم لطفی‌ها در جشنواره شمس متاثر شدم، اظهارکرد: ساز و آواز عاشیق بیان دردها و رنج‌ها و رشادت‌ها و حماسه‌ها و هویت فرهنگ و هنر ماست.

فرماندار خوی افزود: باید از هنرمندان و رسانه‌های شهرمان که عاشقانه و بی‌هیچ چشم داشتی برای ارتقای فرهنگ و هنرمان تلاش می‌کنند سپاسگزاری کنیم و این مهم باید در اولویت تک تک مسئولین و دست اندرکاران قرار گیرد.

استاد دریادل از هنرمندان مطرح تئاتر و سینما و نویسندگی و دبیر انجمن نویسندگان خوی اظهار کرد: ما هنرمندان، هنر و عمرمان را برای اعتلای کشور و شادی مردمان وقف کردیم که متاسفانه افراد نابلد در امور فرهنگی و هنری با این رفتار دور از ادب، احترام هنرمندان را نگه نداشتند و کسانی که سالها برای فرهنگ و هنر این شهر زحمت کشیدند را به گوشه‌ای رانده و رنجانده‌اند.

وی اظهارکرد: متاسفانه جایگاه هنرمندان در جامعه شناخته نشده است و در همایش‌ها و جشنواره هنرمندان یاد نمی‌شوند. 

دریادل افزود: هنوز که هنوز است هنرمندان از پیامدها و آسیب‌های زلزله خوی رنج می‌برند و کسی پاسخگویی رنج و مشکلات هنرمندان نیست.

وی خواستار همکاری نهادهایی مثل شورا و شهرداری برای ارتقای فرهنگ و هنر و جایگاه هنرمندان خوی و حل مشکلات معیشتی شان شد.

علی محبوبی، فعال فرهنگی نیز در این نشست گفت: متاسفانه جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره‌های و همایش‌های شمس نادیده گرفته می‌شود در حالی که متولی فرهنگ و هنر و ادبیات شهرستان همین اداره فرهنگ و ارشاد است.

وی تصریح کرد: در سایر استان‌ها و شهرهای کشور، متولی امور فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نهادهای دیگر باید کنار این اداره کمک کننده و تسهیل‌کننده کار باشند.

وی همچنین از حضور گروه‌های موسیقی ضعیف که نمی‌توانند برنامه‌ای در خور و شان جایگاه شمس و مولانا اجرا کنند، انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسئولین اجرایی جشنواره توان مدیریت و حفظ جایگاه مردم و هنرمندان را ندارند و در سال‌های قبل چهره‌های مطرح هنری و موسیقی نظیر استاد شهرام ناظری در مقبره شمس اجرای موسیقی داشته‌اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha