• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111007666
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه خبر داد:

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه و طرح در لرستان تا پایان سال آینده

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه و طرح در لرستان تا پایان سال آینده

ایسنا/لرستان رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: پیش‌بینی ما این است که حدود ۵۰ طرح و پروژه در لرستان تا پایان سال آینده بتواند به بهره‌برداری برسد.

داوود منظور امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن اندیمشک-دورود-خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازدید از این پروژه مهم این حس را به ما می‌دهد که باید منابع مختلف برای تأمین هزینه‌های این پروژه در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: این یک پروژه بزرگ، ابر پروژه و ابر طرح است و باید ما از همه ظرفیت‌های مالی کشور استفاده کنیم که این طرح بتواند در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زمان‌بندی که ارائه می‌کنند ۴ الی ۵ ساله است برای اینکه این بخش اول از طرح که بین خرم‌آباد و دورود است بتواند به نتیجه برسد میزان منابع مالی نیز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

منظور اضافه کرد: بنابراین باید تلاش کنیم از محل ظرفیت‌های انتشار اوراق، محل منابع نقدی بودجه عمومی و هم از تهاتر نفت و ظرفیت‌های دیگری که امکان‌پذیر باشد این کار را هرچه زودتر به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: کار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا با سرعت و جدیت در حال انجام هستند. در حال حاضر مطالبات پیمانکار بابت این طرح طبیعتاً خیلی بالاتر از ظرفیت‌های مالی است که ما داریم اما چون کار در چند جبهه در حال انجام بوده و کارگاه فعال است ما نیز تمام ظرفیت را به کار می‌گیریم که کار بتواند به سرعتی که دارد ادامه پیدا کند و مطمئن هستیم منابع دیگر به‌زودی به طرح خواهد آمد و این کار را تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور ادامه داد: در استان لرستان خوشبختانه مجموع کارگاه فعال را داریم استاندار به جد دنبال می‌کنند و تحول در طرح‌ها در طی این دو سال و نیم گذشته مشهود است.

منظور با بیان اینکه برای سال آینده نیز کمک بیشتری خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر پیش‌بینی ما این است حدود ۵۰ طرح و پروژه در استان تا پایان سال آینده بتواند به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: البته برخی از آن‌ها پروژه‌های مهمی هستند مثل پروژه بیمارستان نیایش که یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های بوده که در کشور در حال ساخت است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیمارستان نیایش یک مجموعه بیمارستانی فوق تخصصی است، گفت: همچنین امروز بازدیدی از مجموعه کشت و صنعتی که به همت بخش خصوصی در حال توسعه است به عمل آمد.

منظور خاطرنشان کرد: در این مجموعه که خیلی کارهای نوآورانه و خلاقانه‌ای در آنجا در حال انجام است که هم یک مجموعه گردشگری، یک مجموعه گلخانه‌ای و کشت و صنعت است.

وی با اشاره به قلعه فلک افلاک، اظهار کرد: این قلعه نیز یکی از مفاخر ملی کشور بوده که به‌عنوان یک اثر ملی در حال ثبت جهانی است و آزادسازی آن نیز یک الزامات و تأمین مالی نیاز داشت که انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha