• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111007679
  • خبرنگار : 50553

افتتاح ۲۳ پروژه در فنی حرفه‌ای قزوین به مناسبت دهه فجر

افتتاح ۲۳ پروژه در فنی حرفه‌ای قزوین به مناسبت دهه فجر

ایسنا/قزوین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در ایام دهه فجر ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این پروژه برای ۳۴ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

علی طاهرخانی در نشست با اصحاب رسانه که سه‌شنبه، ۱۰ بهمن در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: در سطح شهرستان‌های قزوین ۱۱ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای، ۳۶۷ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای به ۱۱ گروه هدف ارائه خدمت می‌کنند که سربازان وظیفه، زنان خانه‌دار، ساکنان مناطق روستایی، افراد دارای معلولیت، کودکان کار، مشمولان بیمه بیکاری و معتادین بهبود یافته از جمله این افراد هستند.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه مهارت در سطح جامعه مغفول واقع شده و اگر فرد ماهر باشد شغل آن تضمین شده است که ما در راستای مهارت آموزی خدمت‌ ارائه می‌کنیم، از فروردین تا بهمن ماه سال جاری ۲ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۴۴ نفر ساعت از آموزش‌های دولتی فنی حرفه‌ای قزوین بهره‌مند شدند که بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر ساعت آن مربوط به عملکرد آموزشگاه‌های آزاد و ۶۶۰ هزار نفر ساعت مربوط به عملکرد صنایع و صنوف است؛ خوشبختانه استان قزوین در آموزش‌های دولتی در سطح کشور حائز رتبه اول شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه معین استان تاکنون ۱۴ مرکز جوار دانشگاهی در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در این مراکز دوره‌های متعدد با زمینه‌های گوناگون مهارت‌های مورد نیاز دانشجویان در رشته‌های مختلف را آموزش می‌دهند. در راستای تکمیل اهداف دولت به منظور افزایش مهارت آموزی و ایجاد مشاغل با تأسیس ۷۰ آموزشگاه در سال جاری تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای استان قزوین به ۳۶۷ مورد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: برگزاری مراحل شهرستانی و استانی بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت، مولدسازی کارگاه‌ها و مراکز کم‌بهره‌ به طوری که در حال حاضر هیچ فضای بلااستفاده در اداره کل و مراکز وجود ندارد از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ است. مدارک فنی و حرفه‌ای قابلیت ارتقا در طرح بین‌المللی دارد به همین جهت متقاضیان می‌توانند با شرکت در آزمون مربوطه مدرک خود را به سطح بین‌المللی ارتقا دهند؛ در سال جاری بیش از ٢۵٠٠ نفر آزمون مهارت داده‌اند که برای ۲۱ هزارو ۸۹۵ نفر از آنان گواهی مهارت بین‌المللی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۴ مجوز مرکز آموزشی در جوار پادگان‌ها صادر شده است که یکی از این مراکز چند روز گذشته در جوار پادگان شهید جوادنیا افتتاح شد و ۲ مرکز دیگر در جوار ارتش و سپاه صاحب‌الامر(عج) نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. بودجه این سازمان در سال جاری ۶ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴٣ درصد آن تحقق یافته است.

وی گفت: زندانیان یکی از موارد جامعه هدف آموزش فنی حرفه‌ای است و ما با همکاری اداره امور زندان‌ها امروز موفق شده‌ایم آموزش‌های مختلفی در زندان مرکزی قزوین داشته باشیم، معتقدیم اگر قرار باشد فرد بار دیگر به بزه روی نیاورد لازم است که علاوه بر اصلاح اخلاقی آموزش فنی و مهارتی فراگیرد تا بتواند به شغلی مشغول شود. سربازانی که خدمت خود را به پایان می‌رسانند می‌توانند با داشتن مدارک فنی حرفه‌ای وام اشتغال ۴ درصدی دریافت و کسب‌وکار راه‌اندازی کنند.

طاهرخانی تصریح کرد: در ایام دهه فجر ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که ایجاد کارگاه برق خودرو شامل آموزش خودروهای هیبریدی، ایجاد سایت آزمون آنلاین در مرکز خواهران قزوین، بهره‌برداری از آموزشگاه‌های آزاد در حوزه‌های مختلف مهارتی، افتتاح مرکز آموزشی جوار پادگان در سپاه صاحب‌الامر(عج)، افتتاح مرکز آموزشی جوار پادگان در لشکر ۱۶ زرهی، افتتاح مرکز آموزشی جوار زندان مرکزی چوبیندر بخشی از این پروژها است که با افتتاح این پروژه برای ۳۴ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در پایان گفت: در استان قزوین ۱۲ هزار کارگر ساختمانی فعالیت می‌کنند که تا کنون ۵ هزار و ۶۲ کارت ساختمانی از سوی فنی حرفه‌ای برای کارگران صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha