• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111107954
  • خبرنگار : 71588

حماس: یورش به بیمارستان الامل و ساختمان هلال احمر، «جنایت جنگی» است

حماس: یورش به بیمارستان الامل و ساختمان هلال احمر، «جنایت جنگی» است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان هلال احمر و بیمارستان «الأمل» در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به مثابه «جنایت جنگی» است.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در واکنش به یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان هلال احمر و بیمارستان الأمل اعلام کرد: «ما پس از یورش ارتش رژیم اشغالگر به ساختمان هلال احمر فلسطین و بیمارستان الأمل در خان یونس در اثنای تبادل آتش گسترده علیه کادرپزشکی، مجروحان و آوارگان در این بیمارستان نسبت به ارتکاب کشتار جدید صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، این جنبش تاکید کرد که این جنایت جنگی به مجموعه کشتار و نقض‌های اشغالگران طی جنگ نسل‌کشی بی‌وقفه علیه ساکنان نوار غزه اضافه می‌شود.

حماس اعلام کرد هدف قرار دادن مکرر بیمارستان‌ها در نوار غزه توسط دشمن صهیونیستی، پافشاری به ارتکاب بیشتر جنایت نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و همچنین نادیده گرفتن جامعه جهانی، سازمان ملل و قوانین بین‌المللی و تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری است.

جنبش حماس خواستار ایستادگی قاطعانه در مقابل دشمن صهیونیستی برای ممانعت از ارتکاب جنایت‌های شنیع آن علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه شد.

هلال احمر فلسطین عصر سه‌شنبه از آتش‌زدن چادر آوارگان فلسطینی در اطراف بیمارستان «الأمل» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه در پی یورش ارتش رژیم اشغالگر به مقر هلال احمر و این بیمارستان خبر داد.

هلال احمر فلسطین ضمن هشدار نسبت به وخامت بیشتر اوضاع نسبت به جان کادر درمان، مجروحان، بیماران و آوارگان ابراز نگرانی شدید کرد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی برای دومین هفته محاصره مجتمع پزشکی ناصر را تشدید کرد. رژیم اشغالگر ۱۵۰ پرسنل پزشکی، ۴۵۰ زخمی و ۳۰۰۰ آواره را هدف قرار داده‌ است.

رژیم صهیونیستی برای صد و هفدهمین روز متوالی به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شهر خان یونس در جنوب ادامه می‌دهد، جایی که فلسطینی‌ها پس از فرار از جهنم جنگ در شمال نوار غزه، موج دیگری از آوارگی را تجربه می‌کنند. این درحالی است که چندین کشور غربی کمک مالی به آژانس آنروا را قطع کرده‌اند و این مساله جان ساکنان غزه را که به کمک‌های این آژانس وابسته بودند، تهدید می‌کند.

از هفتم اکتبر تاکنون ۲۶ هزار و ۷۵۱ تن شهید و ۶۵ هزار و ۶۳۶ تن زخمی شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha