• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111107956
  • خبرنگار : 71610

استفاده رژیم صهیونیستی از ۱۴ مدل هواپیمای جاسوسی در حملات به غزه+فیلم

استفاده رژیم صهیونیستی از ۱۴ مدل هواپیمای جاسوسی در حملات به غزه+فیلم

تحقیقات شبکه خبری الجزیره حاکی از آن است که ارتش رژیم اشغالگر در تجاوزات خود به نوار غزه از ۱۴ نوع هواپیمای جاسوسی استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، الجزیره در این باره گزارش داد، این هواپیماها ماموریت‌های متعددی را انجام می‌دهند که مهم‌ترین آنها جمع‌آوری اطلاعات و کمک به جنگنده‌ها و نیروهای زمینی در انجام ماموریت‌هاست.

این تحقیقات از طریق عکس‌های اختصاصی به دست آمده توسط الجزیره، جزئیات و انواع پهپادهای رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که از مقاومت جاسوسی می‌کردند. طبق تحقیقات، دو نوع هواپیمای اطلاعاتی در ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد، یکی دارای سرنشین و دیگری بدون سرنشین.

طبق این گزارش، هواپیماهای سرنشین‌دار از ۶ نوع تشکیل شده و این هواپیماها به تحرکات نیروهای زمینی و مانور آنها کمک کرده و بر حرکات جنگنده‌ها نظارت می‌کنند.

الجزیره همچنین گزارش داد: هواپیماهای بدون سرنشین ارتش رژیم اشغالگر نیز از ۸ نوع تشکیل شده‌اند که برای رصد و ردیابی استفاده می‌شوند و قابلیت شلیک موشک و بمب را دارند. برخی از آنها در ارتفاع بالا و برخی در ارتفاع متوسط ​​پرواز می‌کنند، همچنین برخی از آنها بالگردهای با حجم و اندازه متوسط و برخی دیگر ریزپرنده هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت، حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت گرفته و بیش از ۲۶ هزار شهید و ۶۵ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha