• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111107997
  • خبرنگار : 50652

رئیس کل دادگستری گلستان:

آغاز پویش «به حرمت حضرت علی‌(ع) می‌بخشم»/ مختومه شدن ۳۸ هزار پرونده با سازش طرفین

آغاز پویش «به حرمت حضرت علی‌(ع) می‌بخشم»/ مختومه شدن ۳۸ هزار پرونده با سازش طرفین

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌های قابل گذشت قبل از محاکمه به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود، توضیح داد: از ابتدای سال به طور تقریبی ۳۸ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شده است.

حیدر آسیابی صبح امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ از برگزاری پویش «به حرمت علی‌(ع) می‌بخشم» ویژه میلاد تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام خبر داد و اظهار کرد: این پویش با اشاره به قرار گرفتن در ماه پرفضیلت رجب و در پیش بودن دو ماه بزرگ و پر خیر و برکت شعبان و رمضان از امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۲ فرودین ماه سال آینده یعنی سالروز شهادت حضرت علی(ع) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در قالب این پویش افراد و سازمان‌های بسیاری در حال تلاش هستند تا کمکی در راستای حل اختلافات مردم عزیزمان داشته باشند، عنوان کرد: تلاش های اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، ریش سفیدان، علما و افراد اثرگذار نیز بر ترغیب طرفین پرونده ها به صلح و سازش به ویژه در پرونده های مهم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌های قابل گذشت قبل از محاکمه به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود، توضیح داد: امسال به همت اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران در ۱۲ پرونده قصاص، اولیای دم به لطف خدا از حق شرعی و قانونی خود گذشته و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

آسیابی در مورد تعداد پرونده‌هایی که از ابتدای سال تاکنون مختومه شده است، گفت: از ابتدای سال به طور تقریبی ۳۸ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعضای مرکز توسعه حل اختلاف استان ما کمک‌ها و تلاش‌های دیگران را نیز برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی مردم داریم، افزود: تلاش‌های پیگیر و مستمر در قالب نهضت فراگیر صلح و سازش، ۴۲۵ صلح یار از ریش سفیدان و بزرگان اقوام استان و ۵۸ هیئت صلح اقوام، مذاهب و محلات استان نیز به کمک دستگاه قضایی استان آمده اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha