• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402111108006
  • خبرنگار : 71129

سفیر اوکراین در پکن: کی‌یف از «اصل چین واحد» حمایت می‌کند

سفیر اوکراین در پکن: کی‌یف از «اصل چین واحد» حمایت می‌کند
پاولو ریابیکین» سفیر اوکراین در چین

سفیر اوکراین در پکن حمایت کشورش را از اصل «چین واحد» اعلام کرد و گفت، کی‌یف مایل به تقویت روابط و همکاری با چین است.

به گزارش ایسنا، «پاولو ریابیکین» سفیر اوکراین در چین در جریان دیدار با «سون ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین در پکن گفت: کی‌یف اهمیت زیادی برای توسعه روابط با چین قائل است و بار دیگر بر اصل چین واحد تاکید می‌کند.

به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، این مقام اوکراینی همچنین ادامه داد: کی‌یف مایل به تقویت و تعمیق تبادلات و همکاری‌ها با طرف چینی است.

ریابیکین که پیشتر وزیر صنایع استراتژیک اوکراین بود، در پی گفت‌وگوی تلفینی بین ولودیمیر زلنسکی و شی جین‌پینگ، روسای جمهوری اوکراین و چین به عنوان سفیر دولت کی‌یف در پکن در آوریل گذشته میلادی منصوب شد.

معاون وزیر خارجه چین نیز در واکنش به این گفته‌ها اعلام کرد، دو طرف از آغاز روابطشان در ۳۲ سال قبل همچنان روابط قوی دیپلماتیکی دارند: دو کشور باید دیدگاهی بلندمدت و با رعایت احترام به یکدیگر و رفتاری بر اساس حس نیت داشته باشند و روابط دو جانبه با ثبات بین خود را ترویج کنند.

در بیانیه وزارت خارجه چین نیز آمده است که دو طرف به تبادل دیدگاه‌ها و نظرات درباره مسائل مختلفی شامل نگرانی مشترک شامل بحران اوکراین پرداختند.

«ما ژائوکشو»، یکی دیگر از معاون‌های وزیر خارجه چین نیز با سرگئی ریابکوف، همتای روسی او گفت‌وگوهایی موثر درباره یکسری مسائل از جمله امنیت بین الملل، کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه داشتند.

در بیانیه وزارت خارجه چین نیز آمده است، «ما ژائوکشو» به تبادل دیدگاه‌هایی با همتای روسی خود در روابط بین دو کشور، همکاری استراتژیک، روابط خارجی، حفظ ثبات استراتژیک، همکاری بر اساس گروه بریکس و سایر مسائل بین‌الملل و منطقه‌ای پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha