• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111108188
  • خبرنگار : 50214

در مراسم افتتاح مجتمع قضایی شهید صدوقی یزد مطرح شد؛

کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه قضایی در یزد

کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه قضایی در یزد

ایسنا/یزد مجتمع قضایی شهید صدوقی (ره) یزد با حضور رییس کل دادگستری و مقامات قضایی استان در محل ساختمان سابق پلیس راهور رسماً افتتاح شد.

«غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد امروز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه در مراسم افتتاح این مجتمع قضایی، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد شهدای انقلاب و به ویژه شهید محراب آیت الله صدوقی که این مجتمع قضایی به نام ایشان مزین شده است را گرامیداشت.

وی از همراهی تولیت موقوفه دولت آباد و پیگیری‌های دادستان و حمایت‌های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تامین بخشی از اعتبارات بازسازی این ساختمان و حمایت سایر دستگاه‎های استان برای راه‌اندازی این مجتمع قضایی نیز قدردانی کرد.

دهشیری از دستگاه قضایی به عنوان یکی از دستگاه‎های پرتردد ارباب رجوعان یاد کرد و گفت: متاسفانه ترافیک ناشی از مراجعات زیاد مردم به مراکز قضایی در برخی مناطق شهر یزد باعث نارضایتی مردم منطقه شده بود که در همین راستا تلاش شد با راه اندازی این مجتمع کاهش ترافیک در معابر پیرامون مراکز قبلی و افزایش رضایتمندی مردم را رقم بزنیم.

وی با بیان این که فضای فیزیکی بعد از عامل منابع انسانی از عوامل موثر در عملکرد یا تضعیف یک سازمان است، گفت: یک کارمند طی سنوات خدمت خود حدود ۹۰ هزار ساعت در محیط کاری حضور دارد و قطعاً محیط کار و کرامت بخشیدن به کارکنان انگیزه بخش آنها برای کرامت کردن به مردم و مراجعان نیز خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان پیام اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی که بنیانگذار کبیر انقلاب در هنگام بازگشت به وطن به آن اشاره داشتند را همراهی و پشتوانه مردمی آن ذکر کرد و گفت: امروز نیز برای رقم زدن تمدن نوین اسلامی نیازمند این همراهی و یکدلی و اتحاد هستیم که امیدواریم با حضور پرشکوه و پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه بار دیگر شاهد آن باشیم.

دهشیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که مجتمع قضایی شهید صدوقی(ره) در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع دارای ۲۷۰۰ مترمربع زیربناست، گفت: برای بازسازی و تجهیز این مجتمع ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده که شش میلیارد تومان آن از منابع استانی تخصیص یافته است.

«مجید دهقان بنادکی» معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان نیز در این مراسم با اشاره به کمبودهای زیربنایی دستگاه قضایی استان نسبت به سایر استانهای کشور، گفت: ‌براساس آخرین گزارشهای ارائه شده در سطح کشور، استان یزد از این حیث در جایگاه بیست و هفم از میان استانهاست و علی رغم این که یزد در بسیاری از شاخصها جزو استانهای برخوردار محسوب می‌شود ولی از این نظر دچار ضعف و کمبود شدید است.

وی با بیان این که برخی از ساختمانهای موجود در حوزه دستگاه قضا نیز به شدت دچار فرسودگی هستند، گفت: تمرکز محاکم در برخی از نقاط شهر و تردد بالا در معابر پیرامون این مرکز نیز موجب نارضایتی برخی شهروندان بوده است لذا در راستای رضایت و کرامت بیشتر مردم و مراجعان، این مشکل در سفرهای ریاست قوه قضائیه در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ مطرح و مقرر شد این کمبود از محل ساختمانهای مازاد سایر دستگاه‌های استان مرتفع شود.

دهقان گفت: خوشبختانه در نهایت با همکاری دستگاه قضا و استانداری و همراهی تولیت باغ دولت آباد، بلافاصله پس از انتقال پلیس راهور به مکان جدید، ساختمان قدیمی این مجموعه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در بازه زمانی پنج ماهه آماده بهره‌برداری شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته کماکان یکسری کمبودها در این ساختمان وجود دارد که امیدواریم در آینده به همت مجموعه دستگاه قضایی و سایر بخشها مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ماهانه ۱۰ هزار پرونده به محاکم شهرستان یزد وارد می‌شود، گفت: حدود ۲۵۰۰ پرونده مربوط به اجرای احکام حقوقی می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha