• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111108202
  • خبرنگار : 50652

دادستان مرکز گلستان خبر داد

اجرای طرح «حرفه‌آموزی» بازپروری معتادان/ تبدیل مراکز ترک اعتیاد به کارگاه‌ حرفه‌آموزی

اجرای طرح «حرفه‌آموزی» بازپروری معتادان/ تبدیل مراکز ترک اعتیاد به کارگاه‌ حرفه‌آموزی

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان با بیان این‌که برخورد قضایی و انتظامی آخرین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: ما در این بخش از دستگاه‌های متولی و فرهنگی انتظار داریم که در تبیین و فرهنگ سازی همراه ما بوده و کمک کنند. 

محمود اسپانلو ظهر امروز، ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در جلسه‌ای با مسئولان حوزه کنترل آسیب‌های موادمخدر از اجرای طرح «حرفه آموزی» در کنار درمان برای کمک به بازپروری معتادان در اردوگاه‌های ماده ۱۶ استان خبر داد و اظهار کرد: درخواست ما از شهرداران این است که برای تحقق این طرح به وظایف قانونی خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند. 

وی با بیان اینکه شهردارانی که به وظایف و تکالیف قانونی خود در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل نکنند تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند، عنوان کرد: شهردارانی که به وظیفه خود به ویژه در حوزه اعتیاد عمل نکنند به جهت ترک فعل، تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند. 

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به نیاز استان به اردوگاه‌ها ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در گرگان و گنبدکاووس، توضیح داد: هم اکنون در توسکستان با مشارکت بخش خصوصی کار ساخت و توسعه اردوگاه ماده ۱۶ در حال انجام بوده و تا پایان سال آماده بهره برداری می‌باشد و این در حالی است که بخش دولتی و دستگاه‌های مرتبط با وجود مصوبه قانونی، هزینه‌ای در این بخش انجام نداده اند. 

اسپانلو با بیان اینکه بر اساس قانون تا یکسال باید اقدامات درمانی برای معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ انجام شود، عنوان کرد: متاسفانه هم اکنون به علت نبود فضا و امکانات آنطور که باید نمی‌توانیم در این بخش به صورت موفق عمل کنیم. 

وی با تاکید بر این که باید مراکز ترک اعتیاد به کارگاه‌های حرفه آموزی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: برای تجهیز و برپایی کارگاه‌های حرفه آموزی باید دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری‌ها که تکلیف قانونی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند پای کار آمده و در این راستا هزینه کنند. 

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به اینکه در مرکز توسکستان علاوه بر درمان به دنبال استقرار کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال نیز هستیم، گفت: داشتن این برنامه به این علت است که افراد پس از درمان بتوانند درآمدی برای خود داشته باشند که در غیراین صورت چرخه درمان و بازپروری آن‌ها عقیم می‌ماند. 

اسپانلو با بیان این که برخورد قضایی و انتظامی آخرین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: ما در این بخش از دستگاه‌های متولی و فرهنگی انتظار داریم که همراه ما بوده و کمک کنند. 

وی در پایان راه اندازی و توسعه دو مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در گرگان و گنبدکاووس را نیاز حیاتی استان دانست و افزود: استقرار معتادان متجاهر در این اردوگاه‌ها و ارائه درمان‌های تخصصی در کنار حرفه آموزی به این افراد، در کاهش میزان سرقت در استان موثر است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha