• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111108279
  • خبرنگار : 30147

بخشدار:

۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سرولایت به بهره‌برداری می‌رسد

۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سرولایت به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/خراسان رضوی  بخشدار سرولایت گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۱۵ پروژه در بخش سرولایت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی و مربوط به بنیاد برکت است.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این ۱۱۵ پروژه دولتی و طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت با اعتباری بالغ‌بر ۴۳۰ میلیارد ریال در این بخش افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، در تشریح جزئیات این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ طرح و پروژه در بخش عمرانی، کشاورزی، خدماتی با اعتباری بالغ‌بر ۲۹۰ میلیارد ریال و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی نیز مربوط به بنیاد برکت است که در طول دهه فجر در بخش سرولایت، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ پروژه اشتغال‌زایی بخش خصوصی از ابتدای سال جاری با حمایت و پرداخت تسهیلات بنیاد برکت در روستاهای سطح بخش شامل کارگاه‌های تولیدی لبنیات، محصولات سراجی، جوشکاری ادوات کشاورزی، فروشندگی مواد غذایی، زنبورداری،تولید قارچ،فرآوری و تولید رشته آش، تولید زغال و... انجام شده است، افزود: در مجموع به ۱۰۰ نفر با میزان رقم بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بخشدار سرولایت گفت: بهره‌برداری از فاز نخست بهسازی و آسفالت راه روستایی خایسک، احداث خانه عالم و یک واحد مسکونی روستایی مددجوی کمیته امداد در عبداله گیو، بهره‌برداری ایستگاه پمپاژ و شبکه برق فشار متوسط و اجرای خط انتقال آب‌رسانی روستای بشکن- آق قایه به طول ۱۳۰۰ متر از پروژه‌های دولتی و مردمی قابل اجرا در این بخش هستند.

وی ‌همچنین تجهیز و راه‌اندازی هنرستان شهید شوشتری، تبدیل و تقویت شبکه برق فشار ضعیف روستاهای ساقی بیگ،آق قایه،کوه سخت و برزنون،جدول‌گذاری و سنگ فرش و آسفالت معابر برزنون، توسعه فضای آموزشی کلیدر، توسعه فضای اداری پلیس‌راه زا ازجمله برنامه‌های قابل افتتاح دیگر اعلام کرد.

صدیقی ادامه داد: در چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌های بخش کشاورزی شامل بهره‌برداری از طرح آبیاری قطره‌ای و کم‌فشار اراضی سد روستای ینگجه با اعتباری بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها و طرح‌ها است.

رئیس ستاد گرامی داشت دهه فجر سرولایت با بیان اینکه بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی در این ایام برگزار خواهد شد، تصریح کرد: جشن انقلاب و مبعث نبی مکرم اسلام در روستاهای سطح بخش را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه همزمان با ۱۲ بهمن و لحظه تاریخی ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی در روستای طالبی ابراز کرد: عطرافشانی گلزار شهیدان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری محفل انس با قرآن در زادگاه شهید شوشتری، برگزاری گفتمان دینی و نشست بصیرتی، مسابقات ورزشی بومی و محلی، تنها بخشی از برنامه‌های فرهنگی در ایام پیروزی انقلاب است.

بخشدار سرولایت گفت: در جشن دهه فجر امسال نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و بانوان شده است، از این رو نمایشگاه هنرهای دستی دانش‌آموزان و نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی در بخش سرولایت برپا خواهد شد.

نورافشانی و اجرای بانگ تکبیر الله‌اکبر در مساجد روستاهای سطح بخش در شب پیروزی انقلاب و راهپیمایی پرشور مردم سرولایت در روز ۲۲ بهمن در چندین نقطه و سطح بخش پایان بخش مراسم دهه فجر امسال خواهد بود.

بخش سرولایت به مرکزیت شهر چکنه در ۹۴ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha