• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402111108316
  • خبرنگار : 71974

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

مشارکت بالا در انتخابات پشتوانه خوبی برای تصمیمات مهم و کلان جمهوری اسلامی است

مشارکت بالا در انتخابات پشتوانه خوبی برای تصمیمات مهم و کلان جمهوری اسلامی است

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام‌حسین(ع) گفت: مشارکت در انتخابات به معنی پشتیبانی مردم از ولایت و مسئولان است؛ بنابراین مشارکت بالا می‌تواند پشتوانه خوبی برای تصمیمات مهم و کلان جمهوری اسلامی باشد.

حمید مرتضی‌نیا، عضو هییت علمی دانشگاه جامع امام‌حسین(ع) در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به اهمیت انتخابات در سرنوشت مردم اظهار کرد: انتخابات یک موقعیت و یک فرصت برای انتخاب افراد اصلح است و افرادی که توسط مردم انتخاب می‌شوند؛ در صورتی که توانایی و مهارت بیشتری داشته باشند، در آینده ایران نقش مهم‌تری خواهند داشت، به طور کلی هر زمان که ما مجلس قوی داشتیم نتیجه آن افزایش عملکرد کلیت نظام بوده است.

وی با بیان اینکه تنوع بالای نامزدهای انتخاباتی نقش مهمی در افزایش مشارکت دارد، عنوان کرد: عملکرد مدیران و مسئولان نقش مهمی در ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات دارد،‌ به همین دلیل بعضاً عملکرد ضعیف یک مدیر به سایر مجموعه دستگاه دولتی تسری پیدا خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام‌حسین(ع) با بیان اینکه تشریح دستاوردهای دستگاه‌های دولتی می‌تواند نقش مهمی در افزایش آگاهی مردم در خصوص اقدامات خواهد شد، بیان کرد: طی یکس سال اخیر رسانه‌های معاند علاوه بر انتشار اخبار دورغین با کمک افراد نفوذی خود به دنبال ایجاد آشوب در کشور بودند،‌ طرحی که در کشورهایی مانند وسوریه و عراق و لیبی اجرا شد و طی آن کشورها وارد جنگ داخلی شدند.

مرتضی‌نیا ادامه داد: با وجود تلاش‌های گسترده سیستم‌های جاسوسی غربی برای به هم زدن امنیت کشور، با تدبیر مسئولان و آگاهی مردم نقشه آنها منجر به شکست شد. با توجه به بحران‌سازی‌های متعدد دشمنان ایران، شرکت در این دوره از انتخابات حائز اهمیت است و می‌تواند پاسخ محکمی به دشمنان ایران دهد.

وی تصریح کرد: مشارکت در انتخابات به معنی پشتیبانی مردم از ولایت و مسئولان است؛ بنابراین مشارکت بالا می‌تواند پشتوانه خوبی برای تصمیمات مهم و کلان جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha