• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111108331
  • خبرنگار : 50175

امام‌جمعه بروجرد:

مشکلات به دست جوانان و نسل جوان برطرف می‌شود

مشکلات به دست جوانان و نسل جوان برطرف می‌شود

ایسنا/لرستان امام‌جمعه بروجرد گفت: مشکلات به دست جوانان و نسل جوان برطرف می‌شود و دانش‌آموزان باید خوب درس بخوانند تا به موفقیت برسند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امروز ۱۱ بهمن‌ماه در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در مدرسه انقلاب اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین باید در این ایام موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دیگران معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز در شرایطی از خودکفایی در درمان و گسترش صنعت توریسم درمانی در ایران صحبت می‌شود که حدود چهار دهه قبل، ضعف قابل توجه زیرساخت‌های پزشکی و کمبود شدید پزشک در کشور، عرصه را برای حضور پزشکان هندی و پاکستانی و بنگلادشی که حتی زبان مردم را نمی‌فهمیدند، باز کرده بود و علاوه بر مرگ و میر بالای کودکان و زنان و مردان ایرانی، سالانه میلیاردها دلار هم ارز برای اعزام بیماران به خارج صرف می‌شد.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: مشکلات به دست جوانان و نسل جوان برطرف می‌شود و دانش‌آموزان باید خوب درس بخوانند تا به موفقیت برسند چرا که آینده‌سازان این کشور هستند.

86 درصد بانوان باسواد هستند

مشکلات به دست جوانان و نسل جوان برطرف می‌شود

نریمان سبحانی نیا رئیس آموزش‌وپرورش بروجرد نیز در این مراسم، اظهار کرد: بر اساس اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است تا شرایط و امکانات را برای آموزش رایگان تا پایان مقطع متوسطه فراهم کند.

وی تصریح کرد: از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی، تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بوده که رسالت آن به وجود آوردن حیات طیبه در جامعه است.

رئیس آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی تعداد مدارس در مناطق محروم ۵ برابر شده و در هر روز ۳ مدرسه و ۲۸ کلاس درس احداث شده است.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: مدارس از ۴۷ هزار مدرسه به ۹۷ هزار و ۸۰۰ مدرسه رسیده است‌ و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی در دورترین مدارس روستایی و با کم‌ترین تعداد دانش‌آموز، مدرسه‌ای فعالیت می‌کند و در آنجا معلم وجود دارد.

وی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی تعداد معلم‌ها ۱۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است و پس از انقلاب اسلامی با توجه به اهمیتی که به بانوان جامعه داده شد، ۸۶ درصد بانوان ما باسواد هستند.

گفتنی است، در این مراسم برنامه‌های متنوعی همچون تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز، اجرای سرود، اجرای نمایش کاراته، دکلمه خوانی، پخش موسیقی‌های انقلابی و ... برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha