• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402111108363
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه: 

مرمت پناهگاه "پَرآو" بهار سال آینده به اتمام می‌رسد 

مرمت پناهگاه "پَرآو" بهار سال آینده به اتمام می‌رسد 

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه از پیشرفت ۸۰ درصدی مرمت پناهگاه پَرآو خبر داد و گفت: مرمت این پناهگاه تا بهار سال آینده تمام می شود.

ثریا شهبازی امروز(یازدهم بهمن) در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان با حضور رئیس فدراسیون، با اشاره به اهمیت کوهستان پرآو، اظهار کرد: مرتفع ترین قله استان و اورست غارهای جهان در این کوهستان واقع شده، برای همین هرساله کوهنوردان داخلی و خارجی زیادی به آن تردد دارند. 

وی ادامه داد: از سال های دور در این کوهستان پناهگاهی احداث شده که محل استراحت کوهنوردان زیادی بوده، اما متاسفانه با توجه به گذشت زمان دچار تخریب شده و به مرمت نیاز داشت. 

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه با بیان اینکه در چندسال اخیر برنامه مرمت این پناهگاه را در دستور کار قرار دادیم، افزود: طبق برآوردی که انجام شده بود، مرمت آن به حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داشت، اما با همکاری فرماندهی قرارگاه نجف سپاه و اداره کل ورزش و جوانان و تعدادی از خیرین این رشته توانستیم آن را با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان مرمت کنیم. 

وی یادآورشد: مرمت پناهگاه پرآو در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تنها  بحث برق رسانی آن مانده که آن هم با همکاری دستگاه مربوطه تا بهار سال آینده به اتمام می رسد. 

شهبازی در ادامه به توقف چندساله جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به علاقمندی که در استان برای برگزاری این جشنواره وجود دارد، فدراسیون مجوز برگزاری آن را صادر کند. 

وی در ادامه از برنامه ریزی برای اعزام تیم کوهنوردی استان به قله های آیلندپیک و لنین خبر داد و افزود: درصورت تامین مالی و پیدا شدن اسپانسر این اعزام ها انجام می‌گیرد. 

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه اعلام کرد: همچنین در نظر داریم برنامه تجلیل از فعالان ورزش کوهنوردی استان را در اوایل سال آینده برگزار کنیم. 

وی در ادامه به آخرین وضعیت آمار بیمه شده های ورزشی کوهنوردی در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمارها تعداد ورزشکاران سازمان یافته ما در سال‌جاری به ۱۱۲۸ نفر رسیده است. 

به گفته این مسئول، شهرستان روانسر با ۳۱۹ درصد و شهرستان پاوه با ۲۴۸ درصد بیشترین رشد ورزشکاران سازمان یافته را در این مدت داشته اند. 

وی ادامه داد: طی سالجاری جمعا برای حدود ۱۵۰۰ نفر در سطح استان دوره های آموزشی کوهنوردی را با همکاری هیات های شهرستانی و باشگاه ها برگزار کرده ایم. 

شهبازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸ باشگاه فعال کوهنوردی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند. 

وی در ادامه بااشاره به دعوت از دو نفر از کوهنوردان کرمانشاهی به نام های عرفان مهشور و محمد سعید کاکایی به اردوی انتخابی تیم ملی کوهپیمایی، عنوان کرد: این دو ورزشکار به دومین مرحله از اردوی تیم ملی که قرار است در منطقه علم کوه برگزار شود هم دعوت شده اند. 

رییس هیات کوهنوردی کرمانشاه از صعود تیمی از کوهنوردان کرمانشاهی به قله کازبک واقع در کشور گرجستان هم یاد کرد و گفت: همچنین آقای دانیال امیری عضو تیم ملی سنگنوردی در مسابقات پاراسنگنوردی جام جهانی حضور پیدا کرد و توانست در جایگاه هفتم این رقابت ها قرار گیرد. 

وی از برگزاری همایش پاکسازی کوهستان، کاشت بذر بلوط توسط کوهنوردان با همکاری اداره کل منابع طبیعی، اعزام تیم های مختلف استان به قهرمانی کشور، اعزام تیم دختران و پسران کرمانشاهی به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در هیات کوهنوردی استان طی سال‌جاری نام برد. 

مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان کرمانشاه ۲۲ نفر عضو داشت که ۲۰ نفر از آنها در این نشست حضور داشتند و با رای اکثریت آنها افشین یگانه و حشمت الله آرایشی به عنوان عضو جدید هیات رییسه  انتخاب شدند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha