• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111108368
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل مطرح کرد

پیش بینی اسناد توسعه شهری اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۳

پیش بینی اسناد توسعه شهری اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۳

ایسنا/اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه اسناد توسعه شهری اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده است، اظهار کرد: هزینه و درآمد مجتمع گردشگری شورابیل همخوانی ندارد.

میرمحمد سیدهاشمی ۱۱ بهمن در آیین تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ که با حضور امام جمعه اردبیل، استاندار و سایر مسئولان استان و شهرستان اردبیل در محل سالن پارک بانوان برگزار شد با اعلام اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل با افزایش بودجه مواجه هستیم، افزود: در لایحه تأکید بر برنامه محوری اقدامات شهرداری اردبیل بوده است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر بعنوان حیاتی ترین سند توسعه ای شهر اردبیل بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی با همراهی استانداری و سایر ادارت مرتبط و تلاش اعضای شورای شهر اردبیل به نتیجه رسید و مصوب شد.

سیدهاشمی گفت: سند دوم مد نظر در لایحه بودجه با توجه به فقر فضای سبز شهری، افزایش سرانه فضای سبز شهری اردبیل است و در سند سوم که ساماندهی مبادی ورودی شهر اردبیل است و قسمتی از کمبود سرانه فضای سبز شهری اردبیل در این ساماندهی جبران خواهد شد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه از تصمیمات خل الساعه اجتناب می کنیم، اضافه کرد: آخرین سند راهبردی لایحه بودجه شهرداری اردبیل اعمال سیاستهای تشویقی برای محلات کم برخوردار و بافت های فرسوده شهری اردبیل است و با توجه به اینکه ساخت و ساز در این محلات کمتر بود، تلاش مدیریت شهری بر اعمال این سیاستها برای افزایش ساخت و ساز و ترمیم چهره شهری می باشد.

سیدهاشمی با عنوان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد بافتهای فرسوده اردبیل نوسازی شده است، بیان کرد: بازگشایی شهیدگاه و تملک نهایی باغ شریعت را نیز در دستور کار شورای شهر اردبیل داریم.

این مقام مسئول مدیریت شهری اردبیل خاطرنشان کرد: ترافیک شهری معضل این روزهای اردبیل است و مدیریت شهری با توسعه ناوگان حمل و نقل شهری و توسعه زیرساختهای شهری و همچنین مکانیزه کردن نظارت تلاش دارد این مشکل را حل و فصل نماید.

سیدهاشمی با اذعان بر اینکه در حوزه خدمات شهری با فرسودگی و فقر تجهیزات و ماشین آلات روبرو هستیم، از خرید تعدادی ماشین آلات و تسویه با پیمانکاران خبر داد و گفت: طرح تفکیک زباله را در سال آتی با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل ضمن بیان اینکه برنامه ثروت آفرینی برای شهرداری اردبیل دارد و املاک شهری را به فروش نمی رساند، تصریح کرد: با اجرای تعدادی پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی به ارزش ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شاهد ایجاد درآمد پایدار شهری برای شهرداری در سال های آینده خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت بی نظیر مجموعه گردشگری شورابیل اظهار کرد: درآمد حاصل از این مجموعه ۶ میلیارد تومان در سال بوده است که با هزینه ۲۰ میلیاردی آن همخوانی ندارد و از مسئولان استان تقاضا داریم جهت ثروت آفرینی در مجموعه شورابیل یاریگر مدیریت شهری اردبیل باشند.

پیش بینی اسناد توسعه شهری اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۳

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha