• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402111108444
  • خبرنگار : 71295

صادرات ۱۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از بوشهر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس

صادرات ۱۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از بوشهر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس

ایسنا/بوشهر مدیر کل امور اشتغال و سرمایه ‌گذاری استانداری بوشهر گفت: امسال ۱۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

ضرغام حیدریه چهارشنبه در نشست مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی کشاورزی از اساسی‌ترین مسایل در این حوزه است که مدیریت استان، برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های این عرصه انجام داده است.

وی افزود: گوجه فرنگی خارج از فصل از تولیدات ارزشمند استان بوشهر است که برای تامین نیاز داخل کشور و صادرات این محصول، رایزنی و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت یعنی اواخر فروردین سال آینده ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان تولید شود.

 حیدریه تصریح کرد: ۱۵۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی استان بوشهر برای فرآوری به کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی ارسال و حدود ۲۵۰ هزار تن به‌صورت تازه خوری در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: بطور میانگین سالانه ۱۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 کبری توکلی معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز بیان کرد: ۴۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از مزارع این استان برداشت و روانه بازار شده است.

وی یادآور شد: امسال بر اساس طرح الگوی کشت، ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر به تولید گوجه‌فرنگی اختصاص یافته است.

توکلی افزود: برداشت گوجه فرنگی از اوایل آبان ماه از مناطق" تنگ ارم و بوشکان" شهرستان دشتستان آغاز شده و هم‌اکنون در شهرستان‌های جنوبی از جمله دشتی، دیر، کنگان و عسلویه ادامه‌ دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: هم‌اکنون پیک تولید گوجه فرنگی در این استان است و روزانه هشت هزار تن از مزارع برداشت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha