• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111108633
  • خبرنگار : 50657

یک مسئول:

١٧ پروژه راهداری قزوین در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

 ١٧ پروژه راهداری قزوین در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بهره‌برداری از ۱۷ پروژه در ایام دهه فجر در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد حق‌لطفی در نشست خبری که چهارشنبه ١١ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: تا امروز سه مرحله برفروبی در استان قزوین انجام شده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها امشب، فردا و پس‌فردا شاهد بارش برف و پدیده کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات استان خواهیم بود و بر این اساس مهم‌ترین وظایف راهداری، انجام عملیات راهداری زمستانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان این مسئله که هم‌اکنون ۳۳ هزار تن ماسه و نمک به منظور عملیات بازگشایی راه‌ها در قزوین ذخیره شده، بیان کرد: عملیات راهداری زمستانی با حضور ۳۵۰ نفر از عوامل راهداری استان قزوین با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات انجام می‌گیرد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۳۱۴ میلیون تردد خودرویی در راه‌های استان انجام شده که این عدد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ٧ درصد رشد داشته است؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تصادف منجر به فوت و جرح ۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته و در رتبه هفتم کشور قرار گرفته‌ایم.

حق لطفی با بیان برخی اقدامات راهداری در ۱۰ ماه گذشته بیان کرد: در این مدت اقدامات مختلفی در زمینه‌های نگهداری، ایمنی، ایمن‌سازی، زیرسازی، آسفالت انجام شده است که با توجه به صنعتی بودن استان، شناسایی مراکز بار در وصول درآمدی اهمیت خاصی دارد. امسال حدود ۱۰.۱ میلیون تن بار توسط سیستم‌های حمل و نقل استان جابه‌جا شده در حالی که سال گذشته در مدت مشابه ۸.۸ میلیون تن بوده و امسال رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: طبق قانون تمام معادن برای حمل و نقل بار خود ملزم به داشتن بارنامه هستند این در حالی است که سال گذشته ۱۸ درصد معادن دارای بارنامه بوده‌اند و امسال به ۳۰ درصد رسیده‌اند و همچنان ۷۰ درصد بارهای معادن بدون بارنامه جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: بودجه‌ ما دو برابر شده و برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌ها می‌توان گام‌های مؤثری برداشتضمن اینکه اضافه تناژ معادن به جاده‌ها آسیب می‌رساند و  معادن باید ۲۵ درصد فروش خود را برای بهسازی مسیر هزینه کنند.

وی با اشاره به لزوم نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۸ برای نوسازی ناوگان مسافربری اعم از اتوبوس و مینی‌بوس اختصاص داده شده است که بنا است ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به این رقم اضافه شود و حدود ۴۰ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس در استان نوسازی شود و تا سه سال آینده ناوگان حمل و نقل که بالای ۱۵ سال عمر دارند را نوسازی و مرمت می‌کنیم.

حق‌لطفی ادامه داد: امسال ۴۱ کیلومتر از راه‌های استان با روش‌های نوین و آسفالت با ضخامت کم و مواد پلیمری مرمت شده که این عملکرد نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. امسال  ۱۷ پروژه در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود و ارزش ریالی این پروژه‌ها بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان است.

وی گفت: ۱۵ نقطه پرتصادف در استان قزوین مشخص شده که سهمیه رفع این نقاط امسال هفت نقطه بوده که ۶ نقطه رفع شده است و خطرآفرینی یک نقطه تا پایان سال رفع می‌شود و خطرآفرینی هشت نقطه دیگر هم سال آینده انجام خواهد شد.

حق لطفی تصریح کرد: امسال ۴٠٠ هزار تن آسفالت در استان قزوین مصرف شده که برای زیرسازی و آسفالت راه‌های فرعی و روستایی به طول ۱۳۰ کیلومتر و راه‌های اصلی به طول ۱۴۷ کیلومتر صورت گرفته که آسفالت راه‌های اصلی ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه مجتمع رفاهی در استان قزوین پیش از ایام نوروز به بهره‌برداری می‌رسند و پروژه‌های ایمن‌سازی و بسیاری پروژه دیگر در استان به طور مداوم ادامه دارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha