• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111108640
  • خبرنگار : 50657

برپایی ۴ ایستگاه هواشناسی جدید در قزوین

 برپایی ۴ ایستگاه هواشناسی جدید در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: هم اکنون ۴۴ ایستگاه هواشناسی در استان قزوین فعال هستند که تا پایان سال این عدد به ۴۸ ایستگاه می‌رسد.

به گزارش ایسنا، یوسف شیخ‌الملوکی در نشست خبری که چهارشنبه، ١١ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: چالش مهم پیش روی بشر در حال حاضر تغییر اقلیم است که این یک روند جهانی به واسطه افزایش گازهای گلخانه‌ای در کره زمین بوده و زندگی بشر در سطوح مختلف را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه و بررسی راه‌های پیشگیری از این وضعیت ادامه داد: از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از این معضل برگزاری هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم در کشور بوده است که ۲۵۰ مقاله در این کنفرانس توسط محققین ارائه شد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با ابراز نگرانی از روند کاهشی بارش در سطح استان قزوین گفت: در سال جاری در استان ۵۷ میلی‌متر کاهش بارندگی داشته‌ایم و به این ترتیب با چهارمین سال خشکسالی در استان مواجه هستیم.

وی با بیان این موضوع که در حال حاضر ۴۴ ایستگاه هواشناسی در استان قزوین فعالیت می‌کنند، گفت: تا پایان سال جاری چهار ایستگاه هواشناسی به مجموعه ایستگاه‌های هواشناسی در استان قزوین اضافه می‌شود که امکان بررسی و پیش‌بینی دقیق هوا را در استان قزوین افزایش می‌دهد و این چهار پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند و قرار است در آبیک، البرز، دانسفهان و پارک ملی باراجین برپا شوند.

وی یادآور شد: برای هر یک از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و با این روند کیفیت و دقت پیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد.

این مسئول عنوان کرد: در سال ۲۰۲۳ زمین گرم‌ترین ایام خود را سپری کرده است و با افزایش گازهای گلخانه‌ای انتظار می‌رود این روند رو به افزایش باشد با توجه به این مسئله که به طور کلی کشور ما گرم و خشک است آسیب‌ها برای ما جدی‌تر نیز می‌شود.

شیخ الملوکی جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای را امری ضروری توصیف کرد و گفت: مدیریت آسیب و مدیریت منابع آبی در شرایط کم‌آبی و خشکسالی باید صورت بگیرد و اگر بدین‌گونه که در حال حاضر هستیم پیش برویم تا چند سال آینده دشت قزوین را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha