• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111108683
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

امروز راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی ضرورت دارد

امروز راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی ضرورت دارد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز راه‌اندازی اتاق وضعیت فرهنگی ضرورت دارد و باید به امر قرآن اهتمام داشته باشیم و نهضت بهره‌مندی از معارف الهی را از طریق انس و تدبر جدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز، ۱۱ بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، از فعالان حوزه تبلیغات اسلامی به عنوان مجاهدین جهاد تبیین یاد کرد و گفت: خادمی در حوزه تبلیغ اسلام ناب و جهاد تبیین فضیلت دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گیلان، افزود: گیلان این توان را دارد که در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی پیشرو باشد و قطعا توان ملی را به توان استان اضافه خواهیم کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تغییر و تحولات مدیریتی را گامی رو به جلو دانست و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای انجام موثر وظایف خود نیازمند حمایت‌ها و همراهی‌ها و همدلی‌های سایر دستگاه‌هاست تا بتوانیم در مسیر نشر خوبی‌ها و روایت پیشرفت‌ها و تعظیم شعائر و روشنگری حق و جهاد تبیین پیشتاز باشیم.

حجت الاسلام قمی، با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه فقیه و عالم دین باید نبض زمانه را در دست داشته باشد، تاکید کرد: امروز راه‌اندازی اتاق وضعیت فرهنگی ضرورت دارد و باید به امر قرآن اهتمام داشته باشیم و نهضت بهره‌مندی از معارف الهی را از طریق انس و تدبر جدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی گیلانی، مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی گیلان نیز، با اشاره به ظرفیت‌های فوق العاده فرهنگی و تمدنی این استان، اظهار کرد: گیلان در طول تاریخ ظرفیت‌های بالای خود را اثبات کرده است.

وی با اشاره به تقدیم هشت هزار شهید، از نقش آفرینی گیلان در صحنه های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: عرصه فرهنگ نیازمند مهندسی فرهنگی است و برای انجام کار فرهنگی حساب شده، باید نگاه همه جانبه داشته باشیم.

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نگاه کلیشه‌ای به حوزه فرهنگ قدرت مقابله با تهاجم فرهنگی را ندارد، خاطرنشان کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال مهندسی فرهنگی هستیم؛ البته فعالیت فرهنگی باید متناسب با اقتضائات زیست بوم فرهنگی باشد و هم در شناسایی و هم در عملیات، از کمک نخبگان فرهنگی برای طراحی کمک بگیریم.

وی مسائل فرهنگی را چندبعدی و پیچیده دانست؛ نه تک بعدی و یادآور شد: حل مشکلات فرهنگی نیازمند رصد و مقابله هوشمندانه است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha