• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402111208750
  • خبرنگار : 50124

اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در دهه فجر چهارمحال وبختیاری

اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در دهه فجر چهارمحال وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری به اهم برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: در مجموع بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

موسی انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک فرارسیدن چهل‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و با اشاره به اینکه دشمنان از بدو شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران تا کنون تمام تلاش خود را برای تغییر و براندازی انجام داده‌اند، اظهار کرد: در این راستا، از هر اقدامی برای ترور، تهدید، تحریم و کارشکنی، تهاجم فرهنگی و یا ایجاد و تقویت جریان‌های معاند دریغ نکردند و از جمله جنگ تحمیلی را علیه ایران راه انداختند و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را در دستور کار قرار دادند اما با وجود این، امروز مقتدرانه شاهد جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم. 


وی با بیان اینکه ملت ایران با وجود تمام این دشمنی‌ها روی پای خود ایستاده است، ادامه داد: زحمات زیادی در نظام جمهوری اسلامی ایران کشیده شده و خدمات فراوانی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... به لایه‌های مختلف اجتماع ارائه مشده است؛ ما در تبیین و بازگویی این خدمات عملکرد خوبی نداشته‌ایم و لذا دشمن از این غفلت استفاده کرده و موفق‌تر ظاهر شده است یعنی تمامی این خدمات و دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب را یا وارونه و یا کمرنگ جلوه داده و نقاط ضعف را پررنگ و برجسته ساخته است.  


وی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را بهترین فرصت برای جبران غفلت‌ها در عرصه تبیین عنوان کرد و توضیح داد: در این ایام به‌ویژه هنرمندان باید با رویکرد خلاقانه و جذاب به معرفی خدمات نظام و انقلاب برای افکار عمومی بپردازند که مخاطبان نوجوان و جوان که نه دوران قبل انقلاب، نه ایام شجکل‌گیری آن و نه دفاع مقدس را دیده‌اند در اولویت قرار دارند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: امروز بخشی از فشارهایی که در بخش اقتصادی و معیشتی به ما تحمیل می‌شود ناشی از تلاش دشمن بوده و طبیعی است و این معضلات را باید بتوانیم از حساب خدمات و دستاوردهای نظام تفکیک کنیم. ضعف‌ها و مشکلات نباید باعث زیر سؤال رفتن نظام و انقلاب شود که ثمره خون هزاران هزار شهید والامقام است. شهدایی که هر کدام یک مملکت بودند و خونشان برای ماندگاری و دوام شجره طیبه انقلاب بر زمین ریخته شد.


انصاری با بیان اینکه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جلسات متعددی را برگزار کرده است، توضیح داد: کمیته‌های ۲۸گانه ستاد دهه فجر تشکیل شده و در تمامی شهرها و روستاها نیز فعال است و گروه‌های مردمی نیز پای کار هستند. البته تشکیل جلسه و کمیته به‌تنهایی نمی‌تواند حق مطلب را در برنامه‌های دهه فجر ادا کند بلکه پیش‌بینی تمهیدات برای اجرای خوب و قوی و باشکوه برنامه‌ها نیز اهمیت دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به کمیته‌های ستاد دهه فجر چه در سطح استانی و چه شهرستان‌ها و شهرها و روستاها اشاره کرد و ادامه داد: این کمیته‌ها شامل اصناف و بازاریان، هیئات ذهبی و تشکل‌های دینی، ایثارگران، بسیج، حوزه و روحانیت، دانشجویی، رسانه ملی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، روستایی و عشایری، زنان و خانواده، صمت، فرهنگیان و دانش‌آموزان، فضاسازی‌ و مدیریت شهری، فضای مجازی، قرآن، قوه قضاییه، کارگری، کودک و نوجوان، مساجد و بقاع متبرکه، ورزش و جوانان، دستگاه‌ها و نهادها، همیاری و سازمان‌های حمایتی، هنر و هنرمندان، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، نظارت و بازرسی، امنیت و انتظامات و بانک‌ها است.

وی به اهم برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در سراسر استان پیش‌بینی شده است، البته هر کمیته ده‌ها برنامه برای جامعه هدف خود پیش‌بینی کرده است که در آمار اعلام نمی‌شود و باید جمع‌بندی و اعلام گردد اما در ایام‌الله دهه فجر به‌صورت روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود.


انصاری تصریح کرد: امروز، ۱۲ بهمن‌ماه به‌مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن و هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر، رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه شهرکرد به سمت مصلی انجام و ویژه‌برنامه این روز با سخنرانی استاندار چهارمحال‌وبختیاری در مصلی شهرکرد برگزار می‌شود. نظیر این رژه خودرویی و موتوری به میمنت ورود بنیانگذار انقلاب به ایران اسلامی در مراکز شهرستان‌ها با حضور مسئولان و مردم برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تصریح اینکه در تمامی مساجد شهرها و روستاها برنامه‌های مردمی دهه فجر با حضور مدیران و مسئولان برنامه‌ریزی شده است، افزود: به مدیران تأکید شده است که حتماً در مساجد حضور یافته و در کنار مردم در این برنامه‌ها شرکت و خدمات و دستاوردهای دستگاه خود را تبیین کنند. 


انصاری گفت: غبارروبی گلزار شهدای والامقام و تجدید عهد با شهدا در روز ۱۹ بهمن‌ماه با حضور مسئولان و مردم، نورافشانی آسمان در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها در شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در قاطبه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه استان، اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری، رزمی، ورزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی و تبیینی، برنامه‌های رونمایی فیلم و کتاب، همایش‌های پیاده‌روی عمومی، ویژه‌برنامه‌های ۲۰ بهمن‌ماه روز چهارمحال و بختیاری و صدها برنامه دیگر برای ایام‌الله دهه فجر پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha