• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111208944
  • خبرنگار : 50237

رئیس دانشگاه D8 عنوان کرد:

دانشگاه D8 درحال گذراندن مراحل تأسیس

دانشگاه D8 درحال گذراندن مراحل تأسیس

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه بین المللی D8 با تأکید بر اینکه دانشگاه بین المللی D8 در حال گذراندن مراحل تأسیس است، گفت: این دانشگاه نظام توسعه شبکه ای را برگزیده است و قرار نیست مانند دانشگاه های مرسوم تعداد زیادی آزمایشگاه و کارگاه داشته باشد.

دکتر عباس افخمی پنجشنبه ۱۲ بهمن در آیین افتتاحیه پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: روند تشکیل دانشگاه D8 به دنبال تعهد داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور درحال توسعه به تصویب رسید  و در زمان وقت ریاست دکتر غلامی در دانشگاه بوعلی سینا قرار بر این شد که دانشگاه D8 به میزبانی این دانشگاه افتتاح شود.


وی با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه D8 به تصویب شورای گسترش رسیده و در دانشگاه بوعلی سینا مقدمات تأسیس دانشگاه فراهم شد و در حال گذراندن مراحل تأسیس است، افزود: این دانشگاه به معنای واقعی کلمه بین المللی است و از هشت کشور در هیئت امنای این دانشگاه حضور دارند که وزیر علوم جمهوری اسلامی ریئس هیئت امنا بوده و وزیرعلوم هفت کشور دیگر، دبیرکل سازمان D8 ، رئیس دانشگاه بنیانگذار و رئیس دانشگاه D8 از اعضای هئیت امنا این دانشگاه هستند.


افخمی با بیان اینکه منحصر به فرد بودن حسن بزرگی است که دانشگاه بین المللی در همدان افتتاح می شود، اضافه کرد: مشکلاتی در روند پیشرفت دانشگاه D8 نیز وجود دارد چرا که نمونه این دانشگاه در کشور تاکنون افتتاح نشده و باید مرحله به مرحله پیش برویم تا مشکلات حل شود.


رئیس دانشگاه D8 بیان کرد: این دانشگاه نظام توسعه شبکه ای را برگزیده است و قرار نیست مانند دانشگاه های مرسوم تعداد زیادی آزمایشگاه و کارگاه داشته باشد و تصمیم بر تشکیل شبکه دانشگاهی است که هسته کوچکی در همدان مستقر شده و شبکه ای از دانشگاه ها را به عنوان دانشگاه همکار خواهد داشت و از امکانات و ظرفیت های خالی دانشگاه های همکار در فضای آموزش و پژوهش استفاده خواهد کرد.


وی اعلام کرد: تاکنون با شش دانشگاه در ایران، شش دانشگاه مالزی، دو دانشگاه اندونزی، دو دانشگاه بنگلادش و یک دانشگاه پاکستان تفاهم نامه همکاری منعقد شده و با چهار دانشگاه دیگر در پاکستان نیز نامه همکاری امضا شده و درحال گذراندن مراحل اداری هستیم و این مراحل عقد تفاهم نامه با یک دانشگاه در ترکیه نیز در دست اقدام است، همچنین روزنه ای برای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اسکندریه مصر نیز یافت شده و در تلاش هستیم تا این شبکه دانشگاهی تکمیل و به کار گرفته شود.


افخمی با بیان اینکه دانشگاه D8 تنها دانشگاه در کشور با زبان انگلیسی بوده و تنها رشته ادبیات هر کشور به همان زبان تدریس می شود، گفت: درحال حاضر این دانشگاه پذیرش دانشجوی ایرانی ندارد و برای این امر نیز درحال رایزنی هستیم تا به صورت محدود دانشجوی ایرانی نیز پذیرش شود و تمام اعضای D8 باید در این دانشگاه دانشجو داشته باشند.


وی ادامه داد: یکی از امتیازات دانشگاه D8 در پذیرش دانشجو این است که باید به اعضای هر رشته مجوز از شورای گسترش داشته باشند اما این دانشگاه یک مجوز کلی داشته و اگر در دانشگاه همکار مجوز رشته اخذ شده باشد، دانشگاه D8 مجاز به پذیرش دانشجو در آن رشته ها است. 


رئیس دانشگاه D8 بیان کرد: یکی از مشکلات این دانشگاه نداشتن ساختمان مستقل بود و تا زمانی که در دانشگاه بوعلی مستقر بودیم ماهیت این دانشگاه ها را به عنوان دانشگاه مستقل باور نمی کردند و اکنون ساختمان عمارت سوخته را در اختیار دانشگاه D8 قرار دادند و در مرحله تعمیر است، بنابراین با افتتاح ساختمان دانشگاه D8، استقلال شخصیت حقوقی به رسمیت شناخته خواهد شد و در این دانشگاه به دنبال این هستیم که آرام قدم برداشته و دانشگاه را تبدیل به دانشگاه داخلی نکنیم و دانشگاه به شرطی ارزشمند است که بین المللی باشد و امیدواریم این دانشگاه افتخار برای کشور و مفید برای استان همدان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha