• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111209005
  • خبرنگار : 50237

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری:

تاریخچه شفاهی دانشگاه بوعلی تدوین شود/ ساخت سالن اجلاس در ۳ دانشگاه کشور

تاریخچه شفاهی دانشگاه بوعلی تدوین شود/ ساخت سالن اجلاس در ۳ دانشگاه کشور

ایسنا/همدان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه D8 افتخاری برای همدان است، گفت: تاریخچه شفاهی دانشگاه بوعلی سینا باید تدوین شود و این تاریخ برای آیندگان باقی بماند.

دکتر محمدعلی زلفی گل پنجشنبه ۱۲ بهمن در آیین افتتاحیه پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم  دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر نگاه و اهمیت ویژه به اسطوره ها، اظهار کرد: امروز دانشگاه بوعلی سینا به یک شهرک دانشگاهی تبدیل شده که باعث افتخار آموزش عالی کشور و شهر همدان است.

وی با بیان اینکه ما دانشگاهی ها باید با افرادی که وارد سیاست می شوند متفاوت بوده و یاد بگیریم که قدردان اساتید و پیشکسوتان باشیم، افزود: این شهرک دانشگاهی نتیجه عمر اساتید و پیشکسوتانی مانند دکتر حبیبی، دکتر کی پور، دکتر غلامی و دکتر خزایی و دکتر محمدی فر بوده و آجر به آجر گذاشتن این پروژه ها نتیجه زحمات روسای قبلی است.

زلفی گل با تاکید بر قدردانی از گذشتگان، اضافه کرد: در هر سفر استانی حدود ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد از اعتبارات وزارت نفت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه و احداث خوابگاه متاهلی تخصیص داده می شود که قدردان وزارت نفت هستیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه و حمایت وزارت نفت به دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا، ادامه داد: ساختن کار بسیار سخت و زمانبر و خراب کردن بسیار راحت است، همچنین ساختن انسان ها نیز بسیار سخت بوده تا آنها به جایگاهی برسند و باید یادمان باشد که اگر خواستیم تصمیمی مبنی بر خراب کردن چیزی بگیریم به خود یادآوری کنیم که چه میزان برای ساختن آن زمان برده شده است و قدر داشته های خودمان را بدانیم و این داشته ها راحت به دست نیامده است.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه D8 افتخاری برای همدان است، گفت: تاریخچه شفاهی دانشگاه بوعلی سینا باید تدوین شود و این تاریخ برای آیندگان باقی بماند.

زلفی گل با بیان اینکه در اکثر دانشگاه های کشور اتفاقات خوبی درحال انجام است، افزود: سالن اجلاس مجموعه ای شبیه مجلس شورای اسلامی با ۳۲۰ نفر ظرفیت و امکانات کامل در سه استان درحال ساخت بود که یکی از آنها دانشگاه بوعلی سینا است ‌و اکنون در سیستان و بلوچستان تکمیل شده و تپه عباس آباد نیز تا شهریور کامل می شود و امیدوارم که سالن اجلاس دانشگاه بوعلی به زودی تکمیل شده و اجلاس روسای دانشگاه ها در اردیبهشت سال آینده در همدان برگزار شود.

وزیر علوم با بیان اینکه با کسانی که تازه به دانشگاه وارد می شوند مناسب رفتار کرده و سریع امکانات در اختیار آنها قرار دهیم و اگر اینطور با افراد برخورد شود به سیستم وابسته خواهند شد و وابستگی سازمانی افزایش پیدا می کند، اعلام کرد: به وجود اساتید افتخار می کنیم و دانشگاه بوعلی سینا به واسطه نام بوعلی سینا و حضور اساتید و دانشمندان برجسته ای که هر کدام از آنها برترین ایران هستند اما باز هم باید تلاش کند و به جایگاهی که در شان نام بوعلی سینا بوده، برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha