• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111209053
  • خبرنگار : 50042

افتتاح ۴۴ طرح گازرسانی در گیلان همزمان با دهه فجر

افتتاح ۴۴ طرح گازرسانی در گیلان همزمان با دهه فجر

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در دهه فجر امسال ۲۲ روستای صعب‌العبور و کوهستانی و ۲۲ طرح گازرسانی صنعتی در گیلان از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

عیسی جمال‌نیکویی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۴۴ طرح گازرسانی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، برای گازرسانی به این پروژه‌ها، بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های گازرسانی دهه فجر امسال، ۲۲ طرح متعلق به گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در شهرستان‌های آستارا، تالش، رودبار، املش و رودسر است.

جمال‌نیکویی گفت: با گازدار شدن این روستاها، تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲ هزار و ۱۵۶ روستا و درصد بهره‌مندی گاز روستایی استان به ۹۷.۴۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با ابراز خرسندی از رسیدن گرمای گاز به ساکنین این مناطق کوهستانی، گفت: این روستاها مجموعا دارای ۱۶۰۰ خانوار بوده و برای گازرسانی به آن‌ها، بالغ بر ۱۱۶ کیلومتر شبکه گاز کار شده است.

وی با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان انجام نشده بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار مشترک در استان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند شدند، بالغ بر ۶۴۶ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۲ هزار کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری در گیلان به انجام رسیده است.

جمال‌نیکویی همچنین از گازرسانی به ۲۲  واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: با گازرسانی به این صنایع ۸۷۴۰ مترمکعب در ساعت، گاز طبیعی جایگزین شده است.

وی افزود: شهرستان رشت با ۵ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی‌های دهه فجر امسال دارا بوده و با افتتاح این طرح‌ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از همه کارکنان شرکت گاز، پیمانکاران و سازمان‌های همکار در زمینه گازرسانی به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی گیلان تشکر و قدردانی کرد و گفت: با گازدار شدن این مناطق، شرایط تشکیل و رونق کسب و کارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha