• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402111209183
  • خبرنگار : 71496

وزیر دفاع ایتالیا: ممانعت کامل از حملات یمن غیرممکن است

وزیر دفاع ایتالیا: ممانعت کامل از حملات یمن غیرممکن است

وزیر دفاع ایتالیا با طرح این ادعا که حملات آمریکا و انگلیس علیه ارتش یمن، فعالیت‌های آن را به نصف کاهش داده، با این حال اذعان کرد توقف کامل حملات غیرممکن است.

به گزارش ایسنا، «گوئیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا روز پنجشنبه و در جلسه‌ای پارلمانی درباره حملات آمریکا و انگلیس به مواضعی در یمن و همچنین اقدامات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت «با وجود کاهش ۵۰ درصدی فعالیت‌های حوثی‌ها (انصارالله یمن) پس از اقدامات آمریکا و انگلیس، اما حملات علیه کشتی‌های تجاری ادامه داشته و نمی‌توان باور کرد که توقف کاملا آنها ممکن است».

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه و درباره حضور کشتی‌های متعلق به کشورهای اروپایی در کنار ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ اظهار کرد: ماموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ شامل سه کشتی که دستکم یکی از آن‌ها کشتی ایتالیایی است و نیز عملیات شناسایی هوایی، ماهواره‌ها و پشتیبانی لجستیک خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری نووستی روسیه، کروستو در ادامه گفت: ایتالیا دستکم یک کشتی را در دریای سرخ نگه خواهد داشت و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از اقدامات پدافندی عملیات «نگهبان رفاه» حمایت خواهد کرد و ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت.

«نیکوس دندیاس» وزیر دفاع یونان چهارشنبه اعلام کرد که وزرای دفاع اتحادیه اروپا با پیشنهاد یونان برای هدایت عملیات یاد شده موافقت کردند.

«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار کرد ماموریت اتحادیه برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ ممکن است ۱۷ فوریه آغاز شود و کشورهای اتحادیه باید تصمیم‌ بگیرند چه کسی هدایت آن را بر عهده خواهد گرفت.

بورل در ادامه تاکید کرد: هیات اتحادیه اروپا هرگز در عملیات‌ها علیه حوثی‌ها شرکت نخواهد داشت بلکه تنها بر تضمین امنیت دریانوردی متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha