• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111209222
  • خبرنگار : 50194

رئیس کل دادگستری استان مازندران:

استقرار نظام قضایی اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است

استقرار نظام قضایی اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری استان مازندران یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را استقرار نظام قضایی اسلامی بیان کرد و گفت: نظام قضایی اسلامی براساس آموزه‌های دینی حل اختلاف، صلح و سازش و اجرای عدالت است.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری امروز در آیین تکریم عبدالصالح اکبرپور رئیس دادگستری شهرستان نور، تکریم و معارفه امین یوسفی به عنوان دادستان شهرستان نور و تکریم و معارفه ایمان حسن زاده به سمت دادستان شهر چمستان اظهار کرد: در اقصی نقاط عالم اگر ظلمی صورت می‌گیرد همه نگاه‌ها به جمهوری اسلامی است چراکه می‌دانند جمهوری اسلامی می‌تواند همراه باشد آنان‌ جمهوری اسلامی را یک چراغ هدایت می‌دانند.

وی با بیان اینکه اگر دستاوردهای نظام در داخل وزن شود بسیار ارزشمند و سنگین است، تصریح کرد: می‌دانیم مشکلات زیاد و نارسایی‌هایی هم وجود دارد، اما به اعتراف دشمن با این همه توطئه و سنگ اندازی که برای جمهوری اسلامی به وجود آوردند هر ملتی دیگر اگر بود بارها از هم‌پاشیده می‌شد.

استقرار نظام قضایی اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است

وی افزود: اما جمهوری اسلامی با تبعیت از امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری به عنوان یک ارزش در این دوره از زمان الگو و اسوه شد که دستاورد کمی نیست.

رئیس کل دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همواره حمایت از حق و مظلومان بوده است و در دوران زعامت امام خامنه‌ای همواره بر مسئله و حمایت از فلسطین و حقوق آنان‌ و همچنین از بین رفتن اسرائیل تاکید داشتند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: عدالت ثقل ماموریت انبیای الهی بوده و ما نیز باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

استقرار نظام قضایی اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است

وی در توصیه به قضات گفت: کار را فقط خدا برای انجام دهند، هوای نفس را کنار بگذارند، با مردم مهربانانه رفتار کنند، از وقوع جرائم و آسیب‌ها و دعاوی پیشگیری کنند، سرعت و دقت و قاطعیت و بازدارندگی در احکام را رعایت کنند، به زندان و زندانیان توجه ویژه کنند، نسبت به کاهش جرائم اهتمام بورزند، کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند و سارقان اموال باید با قاطعیت در زندان بمانند، دادستان‌ها عنایت ویژه به ایتام داشته باشند، امور مردم با جزیره‌ای اندیشیدن و مقابل هم ایستادن سامان پیدا نمی‌کند.

استقرار نظام قضایی اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام اکبری با اشاره اینکه دشمن با اشاعه فساد موفق به عمل خود می‌شود، یادآور شد: ریشه فساد باید در ادارات خشکانده شود و هیچکس نباید با سوء استفاده به جایی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha