• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111209316
  • خبرنگار : 50201

استاندار مازندران:

مازندران به لحاظ مرکزیت کریدور شمال- جنوب برای قزاقستان اهمیت دارد

مازندران به لحاظ مرکزیت کریدور شمال- جنوب برای قزاقستان اهمیت دارد

ایسنا/مازندران استاندار مازندران به مزیت‌های این استان در کشور اشاره کرد و گفت: این استان در مرکز صقل کریدور شمال جنوب قرار دارد که برای قزاقستان می‌تواند حائز اهمیت باشد.

سید محمود حسینی پور امروز در نشست با هیئت خارجی و سرکنسول کشور قزاقستان و افزایش تبادل اطلاعات با این کشور، اظهار کرد: روابط استان مازندران با قزاقستان خوب بوده و مردم دو کشور به واسطه فرصت‌های فرهنگی مشترکی که باهم دارند در ارتباط نزدیک بوده اند.

وی افزود:۵۰ درصد جمعیت قزاقستان مسلمان هستند و این کشور اهمیت ویژه‌ای برای ایران دارد.

حسینی پور تصریح کرد: مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک و جمعیت برای ایران دارای حائز اهمیت است و به لحاظ جمعیتی جزو ۵ استان اول کشور محسوب می‌شود.

استاندار مازندران بیان کرد: در این کریدور نزدیک‌ترین استان به پایتخت با فاصله ۲.۵ ساعت است که همجوار و هم مرز با پایتخت کشور محسوب می‌شود.

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد، یادآور شد: از نظر تولید محصولات کشاورزی بیش از ۱۵ محصول برند نخست کشور است.

وی به مزیت‌های استان در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: این استان بیشترین گردشگر کشور را در طول سال دارد و سالانه ۴۰ میلیون گردشگر به این استان سفر می‌کنند.

این مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به طولانی بودن نوار ساحلی استان بیان کرد:۴۸۰ کیلومتر مرز ساحلی و جذابیت این استان به دلیل نزدیک بودن دریا، جنگل و وجود جنگل‌های هیرکانی طبیعت استان را منحصر بفرد کرده است.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: این استان دارای سه بندر تجاری مهم است که سابقه دیرینه‌ای از نظر تجارت با قزاقستان دارد همچنین وجود سه فرودگاه نقش موثری در تبادل گردشگر و کالا بین استان مازندران و قزاقستان دارد.

وی تاکید کرد: این استان با سه میلیون جمعیت دارای مردمانی خونگرم و تمدنی بالای دو هزار ساله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha