• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402111309419
  • خبرنگار : 50635

وزیر آموزش و پرورش:

۷۸۷۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی مدارس هرمزگان در نظر گرفته شده است

۷۸۷۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی مدارس هرمزگان در نظر گرفته شده است

ایسنا/هرمزگان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر رئیس جمهور به هرمزگان گفت: در این سفر ۷۸۷۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی مدارس هرمزگان در نظر گرفته شده است.

رضا مراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در نشست با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش هرمزگان، با بیان این مطلب که در سفر رئیس جمهور ۱۹ هزار میلیارد ریال بودجه برای مدرسه سازی و تکمیل زیرساخت‌های پرورشی و ورزشی به آموزش و پرورش هرمزگان اختصاص یافته است، افزود: از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و احداث مدارس خیرساز و نیمه تمام درنظرگرفته شده است که طی بازه زمانی ۲ ساله به اتمام برسد.

وی بیان کرد: هم‌چنین باتوجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان و نیاز مدارس به وسایل سرمایشی، دولت حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال برای خرید سیستم سرمایشی (کولر) اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که موضوع استانداردسازی سیستم سرمایشی هرمزگان در اولویت قرار دارد ، اظهار کرد: اجازه خرید کالای خارجی را نداریم و از طرفی نیز کولرهایی که خریداری می‌شود جوابگوی این منطقه نیست که باید برای رفع این نیاز به فکر بومی سازی وسایل سرمایشی با ماندگاری بالا باشیم.

صحرایی با اشاره به این که اولویت سنجی برای رفع مشکلات آموزش و پروش استان هرمزگان انجام شده است، ادامه داد: در خصوص مقاوم سازی فضاهای آموزشی و محرومیت زدایی نیز هفت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بودجه لحاظ شده که این موضوع نیز نویدبخش آینده‌ای روشن برای هرمزگان است.

وی هم چنین با اشاره به اینکه استان هرمزگان در زمینه ایجاد هنرستان‌ها در کشور اول است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با پیگیری استاندار ۲۸ هنرستان جوار صنایع در این استان احداث شده است که این نویدِ هرمزگانی بدون بیکار، نشاط اجتماعیِ بالا و کاهش آسیب‌های اجتماعی را می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای احداث مدرسه مختص بچه‌های دارای بیماری اتیسم در هرمزگان نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است، چرا که این بچه‌ها بسیار افراد لازم التوجهی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha