• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111309487
  • خبرنگار : 30147

فرماندار رشتخوار خبر داد

افتتاح ۶۶ پروژه همزمان با دهه فجر در رشتخوار

افتتاح ۶۶ پروژه همزمان با دهه فجر در رشتخوار

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: ثمره ۴۵ سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی تشکیل یک ایران مقتدر و عزتمند بوده است.

حسین باهوش در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ایام‌الله دهه مبارک فجر یادآور روزهای حماسی و به یاد ماندنی از دوران بسیار ارزشمند و پر افتخار دهه فجر سال ۵۷ است.

وی با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصتی است که می‌توانیم در راستای جهاد تبیین حرکت کنیم و کارهایی انجام شده را به اطلاع مردم برسانیم، اذعان کرد: آموزش و پرورش و دانش آموزان را در حوزه جهاد تبیین باید جدی‌تر ببینیم زیرا آنان قشر جوان و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند.

فرماندار رشتخوار ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر ۶۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و زیرساختی با سرمایه‌گذاری ۱۷۸ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود که از این تعداد، یک پروژه کلنگ زنی و ۶۵ پروژه قابل افتتاح است.

وی تأکید کرد: پروژه‌هایی که قبلاً افتتاح یا بهره‌برداری شده است یا پروژه‌هایی که هنوز به مرحله اتمام نرسیده را در طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال قرار ندادیم تا بدبینی برای مردم عزیز ایجاد نشود.

باهوش بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید آمادگی کامل برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر را داشته باشند، زیرا با بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌توانیم باعث ایجاد انگیزه و امید در بین مردم شویم.

وی عنوان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های امسال می‌توان به پروژه گازرسانی روستاهای پایین دست بخش جنگل، اجرای خطوط انتقال و توسعه و تعویض شبکه‌های فرسوده آب شرب، پروژه‌های چمن مصنوعی و ... اشاره کرد.

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر

نماینده عالی دولت در شهرستان رشتخوار، اظهار کرد: دهه فجر، دهه جهاد تبیین و جهاد تبیین به فرمایش رهبر معظم انقلاب یک فریضه واجب و فوری است که باید اقدامات و خدمات دولت در آن اطلاع‌رسانی شود تا مردم عزیز آگاهی لازم را به دست آورند.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصت مغتنمی است که باید بار دیگر دوران پیروزی انقلاب اسلامی را برای دانش آموزان یادآوری کنیم. ثمره ۴۵ سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی تشکیل یک ایران مقتدر و عزتمند بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن استفاده شود، اظهار کرد: دیپلماسی عزتمندانه که امروزه در ایران اسلامی وجود دارد مرهون زحمات و تلاش‌های بسیاری از عزیزانی است که امروز در بین ما نیستند و نباید فراموش شوند. این شهدای عزیز بودند که از جان و مال و خانواده‌های خود برای حفظ ایران اسلامی گذشتند و ماندگار شدند.

باهوش افزود: امروز همه مدیون خون شهدای عزیز هستیم، اگر آزادی و آزادگی و کشوری مقتدر داریم از برکت خون شهدای والامقام است و با مسائلی همچون تحصیل، رعایت عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم آن را حفظ کنیم.

احیاء دانشگاه پیام نور با ۴۵۰ دانشجو

وی هم‌چنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاهی، تأکید کرد: یک کار شاخصی که در حوزه دانشگاه پیام نور در سال گذشته اتفاق افتاد این بود که سهمیه کنکور سراسری را ارتقاء و از سهمیه شهرستان خواف جدا کردیم و در شهرستان رشتخوار دانشگاه پیام نور با ۴۵۰ دانشجو احیا شد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه این یک سند افتخار علمی برای شهرستان و جامعه دانشگاهی و حوزه تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: در مقوله فرهنگ آن چیزی که امروزه دیده می‌شود بی‌توجهی و کم‌توجهی به یکسری مسائل فرهنگی است.

وی عنوان کرد: در مسائل فرهنگی نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که منکرات جای معروفات را بگیرد. همه ما نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئولیم و باید حساسیت لازم را در این خصوص داشته باشیم و اجازه ندهیم مسائل ناهنجار در جامعه رشد کند و جای خود را به مسائل فرهنگی بدهد.

نقش اصلی برگزاری انتخابات را مردم برعهده دارند

باهوش در ادامه به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: در بحث انتخابات باید همگی در راستای ایجاد شور و نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری حرکت کرده و تلاش کنیم با همراهی مردم عزیز یک انتخاب سالم و با بصیرت انقلابی برگزار نماییم.

وی گفت: نقش اصلی برگزاری انتخابات را مردم برعهده دارند و مسئولان فقط نسبت به برگزاری و برقراری امنیت در انتخابات نقش ایفا می‌کنند.

فرماندار رشتخوار هم چنین ادامه داد: باید شاخص‌های یک فرد اصلح را برای مردم بازگو کنیم و آگاهی بخشی لازم را انجام دهیم تا مردم یک انتخاب خوب در اسفندماه داشته باشند.

وی مشارکت حداکثری، اتحاد و وحدت را محورهای اصلی انتخابات دانست و افزود: به دلیل اینکه در مجاورت حوزه انتخابیه تلفیقی هستیم نباید اجازه دهیم دشمنان با سیاه نمایی بر عملکرد ما برچسب ناکارآمدی بزنند.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اشاعه امر جهاد تبیین در جامعه خاطرنشان کرد: در بحث جهاد تبیین اقدامات انجام شده نظام و انقلاب را باید برای مردم بازگو کنیم و در این میان دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند عملکرد خود را برای مردم به خوبی تشریح کنند.

باهوش در ادامه در خصوص نقش فضای مجازی گفت: متولیان حوزه رسانه و خبر در فضای مجازی نباید موضوعاتی که باعث ناامیدی در مردم می‌شود را منتشر کنند چراکه فضای مجازی جای انتشار صدای به‌حق مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha