• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402111309503
  • خبرنگار : 90057

اعتراضات و تحریم کمپین‌های انتخاباتی بایدن از سوی مسلمانان و عرب‌تبارهای آمریکا

اعتراضات و تحریم کمپین‌های انتخاباتی بایدن از سوی مسلمانان و عرب‌تبارهای آمریکا

حامیان فلسطین در میشیگان، بایدن را به حمایت از «نسل کشی اسرائیل در غزه» متهم کرده و با تظاهراتی در نزدیکی محل دیدار او با اعضای اتحادیه کارگران اتومبیل کمپین انتخاباتی‌اش را هدف گرفتند.

به گزارش ایسنا، با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و عدم تمایل تل‌آویو به آتش‌بس به رغم تمامی درخواست‌های بین‌المللی، رسیدن تعداد شهدای فلسطینی به ۲۷ هزان تن، قحطی گسترده و نبود امکانات بهداشتی و درمانی و دارو در غزه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در لحظات حساس انتخاباتی قرار دارد، به طور مرتب در رویدادهای عمومی با معترضانی که خواستار آتش‌بس در غزه هستند مواجه می‌شود.

این رئیس‌جمهور دموکرات سفر خود به میشیگان را با گپ زدن با رستوران‌های محبوب آمریکایی‌های آفریقایی تبار آغاز کرد - جمعیت دیگری که برای انتخاب مجدد و شکست رقیب احتمالی خود دونالد ترامپ به حمایت آن نیاز دارد.

با این حال، او در نوامبر امسال در خطر از دست دادن آرای جامعه قابل توجه مسلمانان و عرب‌تبار را دارد. این می‌تواند در انتخاباتی که با حاشیه‌های اندک، تصمیم گیری می‌شود مشکل ساز باشد. میشیگان یکی از معدود ایالت‌های نوسانی است که می‌تواند در ماه نوامبر به هر سمتی برود و نقش تعیین کننده‌ای در محاسبات انتخاباتی ایفا کند.

بایدن در سال ۲۰۲۰ ترامپ را با اختلاف محدودی شکست داد. 

در گزارش فرانس ۲۴ آمده است: مدیر کمپین انتخاباتی بایدن طی روزهای گذشته به دیربورن - محل زندگی بزرگ‌ترین جامعه عرب‌تبارهای آمریکایی در ایالات متحده - رفت اما شهردار حومه دیترویت او را نادیده گرفت.

کاخ سفید که ظاهراً امید داشت معترضان در روز پنجشنبه حضور نداشته باشند، پیش از موعد اعلام نکرد که بایدن از کدام شهر بازدید می‌کند - فقط گفته شد که در منطقه دیترویت خواهد بود. 

رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره میلیاردها دلار کمک نظامی اضافی برای رژیم صهیونیستی خواسته است و دولت وی چندین درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در درگیری ها را وتو کرده و همین باعث شده بسیاری از مسلمانان و مردم خاورمیانه احساس کنند که توسط حزب دموکرات به آنها خیانت شده است. آنها این پیرمرد ۸۱ ساله را متهم می کنند که به نام حمایت از اسرائیل، غیرنظامیان را در غزه که با یک بحران انسانی جدی مواجه است قربانی می‌کند.

روز چهارشنبه گروهی از سازمان‌های دیربورن خواستار آتش بس فوری در غزه شدند. عبدالله حمود، شهردار شهر، پیشتر در توییتر X نوشته بود که از ملاقات با مدیر ستاد انتخاباتی بایدن خودداری کرده است. او گفت: «تا زمانی که نسل‌کشی‌ای را که توسط دولت حمایت می‌شود را تماشا می‌کنیم، صحبت‌هایی درباره انتخابات انجام نمی‌دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha