• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111309525
  • خبرنگار : 50652

فرماندار کلاله عنوان کرد:

درخشش کلاله در جایگاه برتر بوم گردی گلستان

درخشش کلاله در جایگاه برتر بوم گردی گلستان

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست بوم گردی‌های استان گلستان را به خود اختصاص داده است، گفت: ما با داشتن۳۶ واحد بوم گردی، افتتاح ۵ واحد بوم گردی و مزرعه گردشگری در ایام الله دهه فجر و ۶ واحد در حال احداث، رتبه برتر بوم گردی‌های استان را به خود اختصاص داده‌ایم. 

فرهاد شیبک ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای ارائه و بازگو کردن دستاوردها و اقدامات دولت برای مردم است، اظهار کرد: در دهه فجر امسال تعداد ۱۷۹ پروژه با اعتبار ۳۵۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان در کلاله افتتاح و یا عملیات اجرای آن آغاز شود. 

وی با اشاره به اشتغالزا بودن برخی از این پروژه‌ها بیان کرد: از مجموعه این پروژه‌ها تعداد ۱۶۹ پروژه با اعتبار ۲۴۵ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان عمرانی و تعداد ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۰۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان اقتصادی و اشتغالزا می‌باشد. 

فرماندار کلاله با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست بوم گردی‌های استان گلستان را به خود اختصاص داده است، گفت: ما با داشتن۳۶ واحد بوم گردی، افتتاح ۵ واحد بوم گردی و مزرعه گردشگری در ایام الله دهه فجر و ۶ واحد در حال احداث، رتبه برتر بوم گردی‌های استان را به خود اختصاص داده‌ایم. 

فرهاد شیبک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان کلاله را بسیار فراوان برشمرد و خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۳۶۰۰ هنرمند فعال صنایع دستی در ۱۴ رشته است و هر ساله به عنوان پایتخت اسب اصیل ترکمن، برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن را با حضور داوران بین‌المللی در دستور کار خود دارد. 

وی از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان کلاله در ایام الله دهه فجر از افتتاح و بهره برداری لاین دوم ورودی شهر کلاله با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان نام برد و اضافه کرد: همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز جامع سلامت روستایی با اعتبار ۹.۵ میلیارد تومان، افتتاح ۵ بوم گردی و خانه مسافر با اعتبار ۹ میلیارد تومان، افتتاح و بهره‌برداری گلخانه سبزی و صیفی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان، افتتاح واحد تولیدی باطری خودرو با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و بهره‌برداری ۸۰ پروژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان نیز از سایر اقدامات شاخص دهه فجر می‌باشد. 

فرماندار کلاله این شهر را قطب تولید گندم و کلزا در کشور دانست و گفت: شهرستان کلاله به تنهایی استان دوزادهم تولید گندم در سطح کشور است. 

وی درپایان با اشاره به مشارکت باشکوه مردم کلاله در تمامی صحنه‌های انقلاب، افزود: میانگین مشارکت مردم کلاله همیشه از میانگین کشوری و استان بالاتر بوده و این مردم امسال هم با حضور شکوهمند در ایام الله ۲۲ بهمن ماه و انتخابات ۱۱ اسفند؛ حماسه حضور دیگری را خلق خواهند کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha