• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402111309659
  • خبرنگار : 90047

اسبقیان: معاونت‌های بانوان و همگانی حذف نمی‌شوند/ مشکلات المپیکی‌ها را حل ‌می‌کنیم

اسبقیان: معاونت‌های بانوان و همگانی حذف نمی‌شوند/ مشکلات المپیکی‌ها را حل ‌می‌کنیم

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری مجمع انتخابات ۹ فدراسیون تا پایان سال خبر داد و گفت: سعی داریم با تعامل با فدراسیون ها و حضور میدانی در محل اردوهای تیم های ملی، مشکلات ورزشکاران اعزامی به المپیک را مرتفع کنیم.

محمدشروین اسبقیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در اولین روز کاری خود جلسه‌ای با مدیران ستادی وزارت ورزش داشتم و پس از تشریح سیاست های معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی که براساس سیاست های وزیر ورزش و برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه ورزش است، کار را شروع کردیم و ۵ اداره کل تحت پوشش از جمله توسعه باشگاه ها، دفتر برنامه ریزی، اداره کل مشترک فدراسیون ها در موضوع انتخابات فدراسیون ها و دفتر استعدادیابی گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

* نقشه راه و سند ورزش حرفه‌ای تنظیم می شود

وی گفت: مقرر شد دفتر برنامه ریزی نقشه راه و سند ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را که تنظیم شده در یک جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش ارائه دهند و اگر نیاز به اصلاح باشد آن را انجام دهند و براساس سند چشم انداز ورزش برنامه ها را شروع کنیم.

اسبقیان: معاونت بانوان و همگانی حذف نمی‌شوند/ مشکلات المپیکی‌ها را حل ‌می‌کنیم



* مشکلات فدراسیون‌ها را حل ‌می‌کنیم

اسبقیان خاطرنشان کرد: دو رویداد مهم المپیک و بازی های آسیایی را پیش رو داریم که در این راستا جلسات تخصصی با فدراسیون ها خواهیم داشت و از نزدیک و به صورت میدانی مشکلات سر راه فدراسیون ها را مشاهده و در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. همچنین حضور میدانی در فدراسیون ها و محل اردوهای تیم ملی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در کنار ورزشکاران و مربیان زحمتکش خواهیم بود. با شناختی که نسبت به روسای فدراسیون ها و تعاملی که با آن ها داریم به صورت ویژه و در یک حالت تعاملی سعی خواهیم کرد مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار دهیم که وزیر ورزش نیز در این زمینه تاکید زیادی داشتند.

* انتخابات ۹ فدراسیون تا پایان سال برگزار می شود

وی درباره موضوع انتخابات فدراسیون ها افزود: حدود ۱۳ فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می شوند. سعی داریم انتخابات ۹ فدراسیون را تا پایان سال برگزار کنیم. انتخابات تنیس روی‌میز ۱۷ بهمن برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما انتخابات فدراسیونهاست تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

* سند آمایش سرزمینی ورزش کشور برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ها تنظیم می‌شود

معاون وزیر یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت را آمایش سرزمینی ورزش کشور عنوان کرد و افزود: عدم وجود سند آمایش کشور سبب شده تا در توسعه زیر ساخت ها و هزینه هایی که برای ورزش کشور انجام می شود یک بلاتکلیفی و هدر دادن سرمایه ها اتفاق بیفتد بدون این که بهره بری لازم را داشته باشد. مثلا در یک استانی استادیوم ۲۵ هزار نفری ساخته شده که در آن استان اصلا تیم لیگی وجود ندارد. این نشان می دهد که مطالعه آمایش سرزمین صورت نگرفته و باعث هدر دادن منابع مالی شده، حتی بعضی پروژه ها نیمه‌تمام هستند و اتمام آنها هزینه‌های هنگفتی را می طلبد بدون این که بهره‌بری لازم را داشته باشد. بنابراین سند آمایش ورزش کشور اهمیت زیادی دارد. حتی رئیس جمهور در گزارشی که وزیر ورزش در شورای عالی ورزش ارائه کردند تاکید داشتند که این سند طی ۴ ماه به پایان برسد.

* توجه ویژه به بحث استعدادیابی و نخبه گزینی خواهیم داشت

وی بحث استعدادیابی و نخبه گزینی را یکی دیگر از موضوعات مورد توجه حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: همکاران ما در دفتر استعدادیابی برنامه های خود را آماده کرده‌اند و قرار است برنامه ای که در خصوص استعدادیابی تنظیم شده با حضور وزیر ورزش مورد بررسی قرار بگیرد و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات لازم صورت بگیرد. همچنین بهره‌گیری از نقطه نظرات نخبگان ورزش و اساتید دانشگاهی در دستور کار وزارت قرار دارد. حتی اولین جلسه با حضور وزیر ورزش و اساتید صاحب نظر رشته تربیت بدنی در جهت رشد و پیشرفت ورزش کشور تشکیل شد.

* توجه ویژه به ورزش بانوان خواهیم داشت

اسبقیان تصریح کرد: ورزش بانوان که مورد تاکید وزیر ورزش و جوانان است به صورت ویژه به آن نگاه خواهیم کرد و با تعاملی که با خانم کاظمی‌پور داریم در جهت توسعه ورزش بانوان اقدامات اساسی را انجام خواهیم داد.

*  پس از بررسی آخرین وضعیت ژیمناستیک انتخابات این فدراسیون را برگزار خواهیم کرد

وی در خصوص وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: با تعاملی که بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت گرفت خانم اینچه‌درگاهی در فدراسیون حضور پیدا کرد. تمام اهدافی که ما دنبال می کنیم این است که ورزش کشور دچار بحران نشود، بنابراین در خصوص ژیمناستیک اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا با هماهنگی که با فدراسیون جهانی صورت گرفته و پس از بررسی آخرین وضعیت ژیمناستیک، انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم. سعی داریم با رعایت اصول و مقررات و این که ژیمناستیک کشور دچار مشکل نشود انتخابات این فدراسیون را در موعد مقرر برگزار کنیم. بنابراین با هماهنگی فدراسیون و کمیته ملی المپیک و پس از بررسی های لازم تصمیمی اتخاذ خواهد شد که ژیمناستیک کشور لطمه نخورد.

* معاونت بانوان حذف نمی شود

وی در خصوص شایعات ایجاد شده مبنی بر این که قرار است معاونت بانوان در آینده تحت پوشش معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی قرار بگیرد؛ اظهار کرد: این موضوع مربوط به توسعه منابع انسانی است اما براساس فرمایشات وزیر ورزش که تاکید داشتند، معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی به هیچ عنوان حذف نمی‌شود. در خصوص ساختار و چارت وزارت ورزش نیز باید بگویم که در حال بررسی است. البته پیشنهاد چارت وزارت از وظایف حوزه معاونت منابع انسانی است و با هماهنگی وزیر ورزش این موضوع در حال بررسی بوده و کار کارشناسی انجام می شود. اگر موضوع بحث های فرهنگی به معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی واگذار شده به خاطر این است که مسائل فرهنگی بیشتر با حوزه ورزش قهرمانی ارتباط دارد تاکید شده که ورزشکاران در کنار ورزش قهرمانی به مسائل فرهنگی نیز  توجه داشته باشند و باید در این بخش توجهات ویژه‌ای براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که به مسائل فرهنگی دارند، معطوف شود. فدراسیونها نیز وظیفه دارند در راستای سیاست‌های تدوینی و مصوباتی که در وزارت ورزش انجام می‌شود برنامه های فرهنگی خود را نیز پیش ببرند.

وی ادامه داد: معاونت بانوان به صورت مستقل فعالیت خود را پیگیری می‌کند اما در مورد وضعیت ساختارش، این کار را به معاونت توسعه منابع انسانی محول می‌کنیم‌. دولت توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد بنابراین حذف معاونت ورزش بانوان را در دستور کار نداریم. به هر صورت ساختار در حال بررسی است و شاید نتایج آن تا قبل از سال از سوی معاونت منابع انسانی اعلام شود.

* میزان پاداش مدال‌آوران المپیک به زودی اعلام می شود

اسبقیان درباره پاداش وزارت ورزش برای مدال آوران المپیک پاریس و این که چه زمانی میزان پاداش های مدال آوران المپیک اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بزودی اعلام می‌شود. البته این موضوع در جلسات شورای معاونین که به زودی برگزار خواهد شد مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد. قطعا با نقطه نظراتی که وزیر ورزش خواهد داشت طی هفته‌های آینده پاداش مدال‌آوران برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران اعلام خواهد شد.

* واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی مراحل خود را طی می‌کند

وی درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: جلساتی در این خصوص برگزار خواهد شد تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. آن چیزی که وزیر ورزش اشاره کردند قطعا انجام خواهد شد. مساله واگذاری مراحل خود را طی می‌کند تا این اتفاق رخ دهد و این دو تیم سروسامان پیدا کنند. دستور کار، واگذاری این دو باشگاه است و فرآیند کار با سازمان خصوصی سازی طی می شود. البته سیاست کلی وزارت ورزش این است که واگذاری اتفاق بیفتد. 

* هیچ بلاتکلیفی در فدراسیون جانبازان و توانیابان وجود ندارد

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که با حضور شما در وزارت ورزش این طور عنوان می شود که فدراسیون جانبازان و توانیابان در بلاتکلیفی بسر می برد، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: فدراسیون در بلاتکلیفی بسر نمی برد، دو نایب رئیسی که در بخش زنان و مردان داریم به صورت تمام وقت در فدراسیون حضور دارند، خود من نیز در جلسه شورای مدیران هر هفته شرکت می‌کنم. همچنین طبق قولی که وزیر ورزش داده بود پارکت سالن بسکتبال در حال نصب است. پیش از این تیم بسکتبال در سالن های خارج از فدراسیون تمرینات خود را انجام می داد اما الان کمپ تمرینی آن ها در حال بازسازی است تا بعد از این تمرینات را در محل فدراسیون پیگیری کنند. بلاتکلیفی یعنی این که اردوها با تعطیلی مواجه شود و کارها پیش نرود، در حالی که اردوهای رشته‌های مختلف در حال برگزاری است و به صورت منظم رئیس کمیته ملی پارالمپیک و خود من از اردوها بازدید می‌کنیم و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

* المپیاد ورزش جانبازان و توانیابان برای اولین بار برگزار می شود

وی در خصوص برگزاری انتخابات این فدراسیون، اظهار کرد: انتخابات ۱۵ اسفند برگزار می‌شود تا رئیس جدید این فدراسیون مشخص شود، من هم با تمام قدرت حمایت لازم را از فدراسیون جانبازان و توانیابان خواهم داشت. همچنین در جلسه شورای مدیران در حوزه معاونت قهرمانی و توسعه ورزش حرفه‌ای عنوان شد که المپیاد ورزش جانبازان و توانیابان در سال آینده در رشته‌های مدال آور برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

کادر فنی پاراتیروکمان این هفته مشخص می شود

وی در پایان در خصوص وضعیت کادر فنی پاراتیروکمان اظهار کرد: اوایل هفته سرمربی و رئیس انجمن پاراتیروکمان مشخص می‌شوند. در این زمینه مذاکراتی نیز با تعدادی از مربیان صورت گرفته که تا هفته آینده تکلیف کادر فنی پاراتیروکمان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۴ ۰۸:۲۲

جناب اسبقیان،بلاخره چشممان روشن شد که یه آدم کاربلد،،کار را دستش گرفته، خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اگه انجام بگیره به نفع فوتبال کشور هم هست بشرطیکه هر چیزی سر جای خودش باشد ،